Hjælp med program som har virket

Tags:    .net

Hej sidder lige med et program som jeg laver i skolesammenhæng, men den bliver ved med at sige jeg har en åben forbindelse og har kigget alle koder igennem og synes ikke at kunne finde den

det har virket før, men ligepludselig stoppede det.

The connection was not closed. The connection's current state is open.


Fold kodeboks ind/udKode 




9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Og lige OT: Hvor går du på datamatiker siden du har .net og c#?

Nu jeg ikke nogen ekspert men er der mange steder hvor de da bruger C# uden .NET (eller Mono er der hvis noget lignende der hedder)?

Til dit problem Rene hvor får du den fejlbesked? Kan ikke finde nogen string eller lignende med den i det kode du har postet.



Indlæg senest redigeret d. 04.06.2010 18:18 af Bruger #14645
Fejlen sker når du forsøger at åbne en connection der allerede er åben. Dvs. du kan have glemt at lukke et et sted, eller åbnet en, lavet en exception og aldrig fået den lukket (kig evt. på try, catch, FINALLLY)



Hvornår opstår din fejl?

Er mere end bare 'The connection was not closed. The connection's current state is open.'?

Og lige OT: Hvor går du på datamatiker siden du har .net og c#?



Nu jeg ikke nogen ekspert men er der mange steder hvor de da bruger C# uden .NET (eller Mono er der hvis noget lignende der hedder)?


Jeg tror .net var lidt for hastet - tænker mere på c# delen - hvor henne er det?



private static void CreateCommand(string queryString,
string connectionString)
{
using (SqlConnection connection = new SqlConnection(
connectionString))
{
SqlCommand command = new SqlCommand(queryString, connection);
command.Connection.Open();
command.ExecuteNonQuery();
}
}


Ville også være en fornuftig løsning



Nu jeg ikke nogen ekspert men er der mange steder hvor de da bruger C# uden .NET (eller Mono er der hvis noget lignende der hedder)?


Jeg tror .net var lidt for hastet - tænker mere på c# delen - hvor henne er det?


i vejle går jeg :)



Jeg får bare fejlen ligemeget hvilken en af mine 3 knapper jeg trykker på :/ og synes jeg har kigget alt efter en open connection. alle skulle være lukket igen



min far har hjulpet mig med at finde ud af det, det var fordi at


Fold kodeboks ind/udKode 


ikke var en int mere, men mange tak for budene :P



...Men....det var ikke den fejl du skrev til os...det der var en almindelig typecast fejl.



t