Bestilling

Tags:    .net

Hej!

Jeg er igang med grundforløbs prøve, som webintegrator. Jeg sidder og rodder lidt med et problem som jeg ikke helt hvordan jeg skal gribbe det an. Jeg skal lave en bestillings form, hvor kunder kan bestille tid som så administratoren kan se fra adminsiden i et gridview.

Jeg har sat et gridview ind, hvor jeg har tilføjet edit funktionen. Problemet er jo bare kunderne har adgang til at rette hinandens tider, så om der var en løsning til at man kun har rettighed til at ændre i de felter hvor der ikke er indtastet noget navn.

Håber nogle kan hjælpe, da jeg syntes det andet virker for simpelt.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så gem brugerens IP og hvis bestillinger for den bestemte IP :)

Det skulle være nogenlunde lige til



Som jeg forstår dit problem skal du have 2 sider, en side hvor brugere skal bestille en tid og en side hvor admin kan se dem.

Den side hvor brugeren bestiller skal ikke være et grid, men et par tekstbokse, ganske som enhver anden side hvor du indtaster noget info. Det er så kun admin siden hvor det er smart med et gridview.



Du skal skelne mellem om brugeren er admin (har lov til at rette) eller normal bruger (ikke har lov)



Det ville kræve login for at kunne skrive i felterne, hvilket jeg ikke er intresseret i.

Jeg har prøvet at sætte kollonen til readonly, men giver bare en sql fejl med at feltet "tider" ikke tidlader tomme felter(null), og hvis jeg slår det til så den tillader det så er feltet bare tomt når den bliver opdateret.

Det er nok lidt en dum måde jeg vælger at lave det her på, men jeg er desværre ikke istand til at gribbe det an på andre måder. Så hvis nogle har nogle foreslag til ændre løsninger, sig endelig til.



Havde også tænkt på det med tekstboksene, men jeg er ikke klar over hvordan man sender information fra tekstbokse og ind i databasen, når man trykker på en knap. Jeg har prøvet i flere timer at søge rundt på nettet, men jeg kan ikke rigtig noget c# så lidt svært at lede efter noget man ikke ved hvad man skal kigge efter. Kan værre det bare bliver en illustreret side.



Hvor længe har du været igang med det grundforløb?

Umiddelbart burde der være massere at finde: http://www.google.dk/search?rlz=1C1_____enDK365DK365&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=insert+sql+c%23



Jeg har været igang i ca. 40 uger nu, det har taget lidt længere tid end normalt grundforløb fordi jeg har valgt noget der hedder Karrierelinjen hvor man får nogle fag på lidt højere niveau. Men tak for linket, kigger lidt på det.



t