Google indexere ikke phpbb3 forum

Tags:    diverse

Godmorgen alle sammen,

Jeg har hjulpet en ven med installere phpbb3 forum op på serveren.Alt køre helt fint, men jeg er idag blevet gjordt opmærksom på at google slet ikke indexere 'indlæggene' og jeg kan umiddelbart ikke finde ud af hvorfor.

Jeg håber nogen her kan hjælp lidt.Hvad kan der være galt?

Forum kan ses her http://SolOrmen.dk




5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nogle af de sider jeg laver kan tage en til to måneder at blive indekseret (hvis ikke man "hjælper dem på vej") - så det er bare at vente på det, google skal naturligvis også kunne se siderne, dvs. at man skal kunne skrive noget i sin browser og så få en side frem - uden at skulle logge ind eller noget.

Det er svært for google at finde sider, fordi den måde den virker på er ved at tage fat i nogle sider, se på hvilke sider de linker til, så læser den dem og så videre indtil den når til din side. Problemet er så bare at hvis ikke der er nogle sider der linker til dit forum, så kan det godt tage endnu længere tid (den måneds tid jeg tidligere nævnte) det der med at lave links til sit website hedder "linkbuilding" hvis du skal goggle efter det...

P.S. Pas på med de sitemaps, hvis ikke du har styr på dit site, skal du ikke bruge dem...



Indlæg senest redigeret d. 15.06.2010 13:58 af Bruger #2730
Hvor længe har det været online? Det er ganske normalt at der går noget tid før Google har indekseret undersider :). Hvis du vil have mere kontrol over det, kan du lege lidt med Google Webmaster tools og dertilhørende Sitemaps. Der er mere info på http://www.google.com/webmasters/tools/.

Mvh.

Kasper (TSW)



Den har været oppe en uges tid nu

Vi må vist være lidt tålmodige:bounce::bounce::bounce:



Ja hvis det kun er en uge, så skal I nok væbne jer med lidt mere tålmodighed :). Og husk at Google er langt mere interesserede i et site der findes links til fra andre sites, end et helt nyt site som ingen endnu linker til.

Mvh.

Kasper (TSW)



I burde også kigge i phpBB indstillingerne og se om google botten har fuld adgang til jeres forum og indlæg.



t