SQL join problem

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Hej, jeg er igang med at lave en hjemmeside med tekster af forskellige kunstnere,

men mit problem er at den udskriver det sådan her

Fold kodeboks ind/udKode 


Det den skal gøre er at udskrive det sådan her

Fold kodeboks ind/udKode 


Sådan her ser min database tabel ud
Fold kodeboks ind/udKode 



Sådan her ser min Query ud
Fold kodeboks ind/udKode 



Har i nogen idé om hvad jeg gør forkert?





ORDER BY fk_albums

Og så du udskriver test på hvor når fk_albums værdien ændrer sig for at opdele det udskrevet i albums.



jeg fårstår ikke helt

"Og så du udskriver test på hvor når fk_albums værdien ændrer sig for at opdele det udskrevet i albums.",

vil du prøve at forklare det igen :)?



Indlæg senest redigeret d. 29.06.2010 20:00 af Bruger #12118
Pseudo koden:
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 29.06.2010 22:00 af Bruger #5620
er det ligesom if sætninger eller er det en idé til en query, forstår ikke helt :(



if og for-sætninger.



Indlæg senest redigeret d. 01.07.2010 15:42 af Bruger #5620
tror du at du kan lave det som det rigtigt skal se ud?, og er det kun min query som er forkert eller skal der os laves noget i databasen?



Grunden til jeg ikke lavet det, er at dette er SQL forummet, dermed ved jeg ikke hvilke sprog jeg skulle lave det i.



nåå ja kan jeg godt se, det er i php det er lavet :), findes der ikke nogen programmer som kan hjælpe en med at lave sån en query jeg har brug for hvis du ikke har tid og lyst til at hjælpe med det :)?



Noget i retning af dette:
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 03.07.2010 12:09 af Bruger #5620
jeg bruger mysqli :p, har lidt problemer med hvordan jeg skal echo de forskellige ting for lige nu står i en rigtig række følge med knustner men hvis der er flere af samme kunstner og album men bare et andet nummer på albummet så udskriver den stadig det hele, sådan her ser min kode ud nu




Fold kodeboks ind/udKode 





<< < 12 > >>
t