TinyMCE og indlæsning af gemte filer.

Tags:    .net

<< < 12 > >>
Hej

Jeg er førstegangs .net programmør og har efterhånden fået lavet det meste til min hjemmelavede FAQ, mht til oprettelse af emner og sider osv, og redelegering til tinymce editoren, som jeg også har fået til at gemme sine data i rå .html filer på disken.

Det eneste jeg ikke kan finde ud af er, hvordan jeg får indlæst de .html filer igen i editoren når man vil redigere videre i en allerede eksisterende side?

Jeg har søgt vidt og bredt på google efter "how to read a file .net c#" og fået en del hjælp, men intet af det fungere efter hensigten, der kommer simpelthen ingen tekst ind i editoren, selvom hvis jeg sætter dens textarea til en værdi, bliver det fint vist, så det må være min kode der skal læse filen der er noget galt med.

Er der nogen der har arbejdet med det før?

Mhv Jacob



16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dvs når du trykker på knapper loader den Page_Load - overskriver teksten også gemmer den gamle tekst igen - simpelt du mangler en !Page.IsPostBack.

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 30.06.2010 13:47 af Bruger #15754
* Får du gemt noget?

* Er der noget i din fil på disk? Hvis ikke du skriver noget til den kan du heller ikke læse noget fra den.

* Har du prøvet at læse og skrive til din lokale disk og ikke til et share - det kan nemt være det der er problemet. Kig på "Server.MapPath(...);" for at afgøre den fysiske sti til din fil.

* Er din web applikation på samme maskine som den fil du skriver/læser? Hvis den arbejder på samme maskine i samme struktur (det vil jeg gå ud fra) så SKAL du bruge "Server.MapPath(...)" for at få fat i stien.



Du har ikke noget kode som du kan vise - nemmere og hjælpe hvis du poster det.



Selvfølgelig. My bad.

under pages mappen i datasharet ligger der yderligere mapper der går for emner, og under emner ligger der .html filer der er siderne.

Problemet er at htmltxt.Value ikke indeholder noget efter readeren har kørt. Hvis jeg sætter htmltxt.Value til en fast værdi såsom "test besked" så bliver den fint vist i tinymce's textarea ved load.

Jeg kan fint skrive noget i editoren, og det bliver så fint gemt under Gem_Click funktionen.(hedder det det?)

Mvh Jacob

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 30.06.2010 13:56 af Bruger #15969
Ja, jeg får fint gemt det tekst jeg skriver i editoren, næste gang jeg så starter editoren med samme side, bliver det gamle tekst blot overskrevet i filen. Alt hvad jeg skriver i editoren bliver gemt i filen på sharet. Jeg startede ud med at bruge servermappath, men flyttede det ud på et share da det skulle være tilgængeligt fra flere steder.



Dvs. du får det godtnok læst ind i editoren, når du loader det?



Dvs. du får det godtnok læst ind i editoren, når du loader det?


Nej, det er netop det der ikke sker. Der kommer en tom editor frem, men hvis jeg så indtaster noget tekst deri, bliver det tekst der allerede står i filen overskrevet med det nye tekst.

variablen htmltxt.Value indeholder ingenting efter page_load er kørt og editoren vises. Hvis jeg istedet for at forsøge at indlæse filen blot sætter htmltxt.Value = "hej" bliver dette fint vist i editorens tekstfelt, men jeg kan ikke få indholdet fra filen på disken ind i editoren ved page_load.

Mvh Jacob



Dvs når du trykker på knapper loader den Page_Load - overskriver teksten også gemmer den gamle tekst igen - simpelt du mangler en !Page.IsPostBack.

Fold kodeboks ind/udKode 


Det fiksede ikke problemet med at der ingen tekst kommer ind fra filen, når der er tekst i filen, men det fiksede en fejl jeg ikke vidste jeg havde, nemlig at jeg ikke kunne gemme tekst i filen når jeg havde koden i Page_Load aktiveret... Jeg kan forsikre om at der er tekst i de .html filer editoren skal åbne og indlæse i editoren, men at der intet tekst kommer frem.

Mvh Jacob



Virker det hvis filen fx. ligger lokalt?



Virker det hvis filen fx. ligger lokalt?


Nope :-(

Jeg har en dublikat af min aspx og cs fil jeg har testet det i...

End ikke label1.text i page_load funktionen viser teksten fra filen. label1.text feltet i gem_click viser fint det indtastede tekst, samt det bliver skrevet i test.html filen.

test.html:
Fold kodeboks ind/udKode 


c# fil:
Fold kodeboks ind/udKode 


Mvh Jacob



<< < 12 > >>
t