Programmør søges til fritidsprojekt

Tags:    snak

Hej.

Jeg går med den tanke at jeg vil lave en hjemmeside, hvor vi sælger grafik til private og erhverv i form af webdesign, logo og banner osv.
Og så går jeg også med en ide om at vi skal kunne tilbyde en slags pakkeløsning, med website og det hele.

Til det mangler jeg en programmør, som har styr på hvad personen laver, og kan programmere en hjemmeside fra bunden, som eventuelle firmaer skulle have løst til at betale en sum for.

Alt grafik styr jeg og en anden for. Så det skal personen ikke tænke over.

Og du får selvfølgelig en god del af fortjenesten.

Hvis det er noget for dig, så skriv endelig :)

Mvh.
Asbjørn Holm



Nu er det sådan, at jeg er programmør. Kan selvfølgelig html og css, og oven i det, php og mysql.

Laver selv hjemmesider, og de er faktisk ret gode.. Jeg har bare et problem: Jeg kan ikke finde ud af at lave særlig godt design!

Så det passer jo fint nok :)

Jeg melder mig gerne.



Asbjørn:

Hvad med nogle kriterier for hvad man skal kunne på din arbejdsplads?

Mere så man ved om man skal melde sig til at deltage i opgaven, eller hvordan og hvorledes.. :)



Hey.

Jeg vil godt melde mig. Laver selv hjemmesider, men bruger altid freelance designere da jeg ikke selv er den bedste designer :P

Jeg kan programmere i følgende sprog.

Selvfølgelig html og css, der ud over php, mysql, asp, mssql, javscript, jquery.

Er der ud over også begyndt at lege lidt med asp.net med C# så kan snart lidt af vært



Hey.

Jeg vil godt melde mig. Laver selv hjemmesider, men bruger altid freelance designere da jeg ikke selv er den bedste designer :P

Jeg kan programmere i følgende sprog.

Selvfølgelig html og css, der ud over php, mysql, asp, mssql, javscript, jquery.

Er der ud over også begyndt at lege lidt med asp.net med C# så kan snart lidt af vært


hmmm... Ikke for at være flie-fucker, men, troede ikke html og css havde noget med programmering at gøre, samt php osv... Kan dog med god samvittighed kalde det for scripting (Om end ikke andet, så er php scripting)

Men, udover det, så vil jeg da nok også melde mig som potentiel og midlertidigt Web Udvikler.



hmmm... Ikke for at være flie-fucker, men, troede ikke html og css havde noget med programmering at gøre, samt php osv... Kan dog med god samvittighed kalde det for scripting (Om end ikke andet, så er php scripting)

I gamle dage var det noget lettere at skelne mellem hvad der er scripts, hvad der er programmering og hvad der er dit og hvad der er dat. Det er det ikke længere. Problemet er hvordan man definerer "program". Traditionelt kan man sige at programmer skal compiles og scripts skal fortolkes af et program, men vi er nået til et punkt hvor scripts compiler til programmer, programmer til scripts, scripts compiler hinanden og forskellige måder at compile på, runtime, just-in-time, samt diverse mellemtrin, bytecode etc. gør den definition totalt udvasket.

Det er derfor ikke mere forkert end det er rigtigt at kalde PHP o.lign. for programmeringssprog.

Du har dog ret i at HTML/CSS ikke er programmering. HTML er et markup-sprog til præsentation, og er på ingen måde i stand til at udføre logiske beregninger som noget script/programmeringssprog.



t