Asp.net søgfunktion

Tags:    .net

Prøv at oprette et SQLparameter på masterpagen, der får sit indhold fra textboxen:
Cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@soeg", TextBox_soeg.Text.ToString()));
Derefter laver du en metode ved at dobbeltklikke på knappen soeg. Inde i den: Response.Redirect("Soeg.aspx?soeg=("@soeg");

På soeg.aspx griber du den ved en
Cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@soeg", Request.QueryString["soeg"].ToString()));

Prøv det!

fik jeg af vide at jeg skulle gøre af en men det virker jo ikke jeg synes også der mangler en helt del kode...? nogle der kan hjælpe mig med den



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg vil gerne prøve og hjælpe dig men har lidt svært ved at forstå præcis hvad du mener - hvad prøver du og opnå? Har du ikke noget kode du kan vise og sige hvor dine problemer opstår?



Jeg vil gerne lave en søg felt som åbner det jeg søger efter på et nyt side hvor min gridview som ligger på den side åbner det jeg søgte efter



Her bliver du nødt til at udvide lidt mere om hvordan din kode ser ud, hvordan hele din SQL query (som jeg tror du bruger?) ser ud. osv. Der er så mange variabler der spiller ind her at blot disse løse stumper kun efterlader resten af os til at gætte på hvad det er du:

1. Ønsker at opnå
2. Har problemer med



Prøv at oprette et SQLparameter på masterpagen, der får sit indhold fra textboxen:
Cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@soeg", TextBox_soeg.Text.ToString()));
Derefter laver du en metode ved at dobbeltklikke på knappen soeg. Inde i den: Response.Redirect("Soeg.aspx?soeg=("@soeg");

På soeg.aspx griber du den ved en
Cmd.Parameters.Add(new SqlParameter("@soeg", Request.QueryString["soeg"].ToString()));

Prøv det!

fik jeg af vide at jeg skulle gøre af en men det virker jo ikke jeg synes også der mangler en helt del kode...? nogle der kan hjælpe mig med den


Jeg er også lidt i tvivl om hvad du skriver! Men jeg tror at det er taget ud af context - der mangler masser af kode. den Cmd du skriver om er en SqlCommand, som er instantieret ud fra en SqlConnection, den skal laves på begge sider (ser det ud til i din kode). Noget i denne retning (frit fra hovedet, ikke testet):

Fold kodeboks ind/udKode 


Efter dette kode skulle du gerne have dine data i din reader... det er ideen i det



Generelt ønsker jeg at have et søg felt på forsiden. når du så søger skulle du komme en på en anden side som åbner det du søger i i gridwiew... generelt har jeg ikke noget kode på forsiden til søgefeltet, har kun en Stored Procedures til mit gridview som ser sådan ud.
(
@key nvarchar (50)
)

AS
SELECT Navn, Billeder, Dato, Beskrivelse, link
FROM Projekter
WHERE (Navn LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Billeder LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Dato LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Beskrivelse LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(link LIKE N'%' + @key + N'%')

og er meget åben på hvordan min søgfelt skal bygges videre her fra



Generelt ønsker jeg at have et søg felt på forsiden. når du så søger skulle du komme en på en anden side som åbner det du søger i i gridwiew... generelt har jeg ikke noget kode på forsiden til søgefeltet, har kun en Stored Procedures til mit gridview som ser sådan ud.
(
@key nvarchar (50)
)

AS
SELECT Navn, Billeder, Dato, Beskrivelse, link
FROM Projekter
WHERE (Navn LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Billeder LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Dato LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(Beskrivelse LIKE N'%' + @key + N'%') OR
(link LIKE N'%' + @key + N'%')

og er meget åben på hvordan min søgfelt skal bygges videre her fra


Du skal ikke streng concatinere dine sqlParameters..

Så fjern alle de ex: " + @key + " og erstat dem med "billeder like %@key%"

/J



prøv den her:

using (SqlCommand command = new SqlCommand("SELECT Navn, Billeder, Dato, Beskrivelse, link FROM Projekter WHERE (Navn LIKE @key) OR (Billeder LIKE @key) OR (Dato LIKE @key) OR (Beskrivelse LIKE @key) OR (link LIKE @key)", connection))
{

command.Parameters.Add(new SqlParameter("Key", Request.QueryString["soeg"].ToString()));

SqlDataReader reader = command.ExecuteReader();
while (reader.Read())
{

}
}



t