En afsindig hovedpine...

Tags:    diverse

Jeg sad lige og diskuterede hvor langt man kan sende et trådløst internet signal ud (wifi) ... Og så tjekker jeg selvfølgelig op på internettet for "flere kilometers" løsninger som ikke er alt for dyre, og helst heller ikke alt for direktionelle...

Problemet er bare... Jeg synes altid det involvere specielt modtager udstyr.. Kan da ikke være rigtigt, har set MODTAGERE som giver dig op til 12 km (okay det vare deklerationen, 5 km vil dog godt kunne forventes som minimum) selvom du kobler på en almindelig router...

Mit spørgsmål er så - kan man ikke få noget lignende til routere? Har ikke kunnet finde noget selv - håber i kan hjælpe ! :)



Er faktisk ikke sikker på det er tilladt at anvende det udstyr i Danmark, uden videre. Tror heller ikke du finder en speciel billig løsning hvis du skal op på den slags distancer.



faldt faktisk over en ekstern antenne til 70 dollar (med fragt) som skulle kunne justers fra 1 - 20 km.. Det var sådan et panel lidt ligesom på telemasterne og med stik til 24 volt og routeren... Den sender med 200 milliwat.

Men så har du nok ret i den er ulovlig for private, i hvertfald hvis den klassificeres som en router / access point eftersom jeg ved at en EU lov siger max 20 milliwat.

Den kan i hvert fald købes flere steder af normale mennesker, heriblandt ebay.



t