Så er den første beta af Firefox 4 her

Tags:    it-nyheder

Den næste generation af Firefox er lige på trapperne. Den første betaversion er blevet frigivet, og det er tydeligt, at Mozilla har skelet til konkurrenterne.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4488&cst=4



Spændene



Ren Chrome-kopiering fra ende til anden. Men hvad gør det, når det også bare holder. Firefox har haft brug for dette længe :)
Tror det helt klart er den rigtige vej...



Ren Chrome-kopiering fra ende til anden. Men hvad gør det, når det også bare holder. Firefox har haft brug for dette længe :)
Tror det helt klart er den rigtige vej...

Nu var Chromes erklærede formål jo også at andre browserudviklere skulle "monkey see, monkey do" ud fra de fremskridt i browserteknologi de havde lavet i den, så jeg vil ikke så meget kalde det kopiering som jeg vil kalde det et frugtbart samarbejde.

Det er kun indenfor den paranoide closed source verden at der er noget der hedder kopering. Andre steder kaldes det at vidensdele ;)



Indlæg senest redigeret d. 08.07.2010 03:30 af Bruger #8223
>Det er kun indenfor den paranoide closed source verden at der er noget der hedder kopering. Andre steder kaldes det at vidensdele

Arh som regel er det vel nærmere et spørgsmål om at når Microsoft bruger andres ideer, så er det kopiering og tyveri. Hvis OpenSource projekter gør det, så "står de på skuldrene af kæmper", imens 10.000 nørder kniber en glædeståre, og hvis Apple gør det, så er det rendyrket innovation (de har jo selv tilføjet et glassy look og et par runde hjørner!) og 100.000 Apple fanboys går på knæ på deres bedetæppe, altid rettet imod Cupertino.

:)

Mvh.

Kasper (TSW)



og 100.000 Apple fanboys går på knæ på deres bedetæppe, altid rettet imod Cupertino.

:)


Ja, og? :-)



Mozilla har også fjernet bogmærkelinjen som standard.

Hvad har den nogensinde gjort? Udover at være ekstremt handy.



What so ever. Vi kan da også bare kalde det kraftigt inspireret af (der kommer alligevel nok ikke nogen juridisk problemer i Firefox kikker konkurenterne over skulderen). Jeg syntes bare det er godt, for Chrome lavede nogle super gode ændringer i design og deres motor i forhold til ældre browsers.
Jeg gider ikke diskuterer Microsoft vs. Open-Source vs. Apple igen, igen... Men syntes bare man må konkluderer at firefox med dette udtræk erkender Chromes friske vindpust har været i den rigtige retning.



What so ever. Vi kan da også bare kalde det kraftigt inspireret af (der kommer alligevel nok ikke nogen juridisk problemer i Firefox kikker konkurenterne over skulderen). Jeg syntes bare det er godt, for Chrome lavede nogle super gode ændringer i design og deres motor i forhold til ældre browsers.
Jeg gider ikke diskuterer Microsoft vs. Open-Source vs. Apple igen, igen... Men syntes bare man må konkluderer at firefox med dette udtræk erkender Chromes friske vindpust har været i den rigtige retning.


Erkender... Jeg har ikke læst at de nogensinde har modsat sig Chromes design valg.



Næ. har de vel heller ikke. Men nu er det hvert fald helt klart at de ikke gør det :)



t