Specialtegn i label controls?

Tags:    c#

Hej folkens. Jeg er ny på forummet og spørgsmålet er sikkert stillet før. Dog fandt jeg ikke noget ved søgning.

Mit problem:

Visual C# 2008 Express Edition lader mig ikke bruge 'æ', 'ø' og 'å' i mine label controls. Er der en konvention om at kun et begrænset udvalg af tegn kan benyttes i labels, eller er det bare et spørgsmål om at ændre tegnsæt et sted? Kan jeg køre UTF-8 globalt ville jeg være glad, da jeg oftest udvikler systemer der skal bruges af danskere.

På forhånd tak for hjælpen!

Hvad er din browser sat til at tegnsæt?
Hvad har du deklareret i din html?
Hvilken font bruger du?

Har det noget at sige når jeg udvikler en Windows Forms applikation? Beklager hvis jeg spørger dumt, men jeg kender ikke IDE'en særlig godt da jeg er nylig Java convert.

System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = new System.Globalization.CultureInfo("da");

Så er du da sikker på den kører dansk :)

Læs mere her : http://mastercsharp.com/article.aspx?ArticleID=79&TopicID=7

/J

Der er ikke en begraensning i miljoet, det er noget med din opsaetning der er gaaet galt. ALT i .NET og selve IDE'en er Unicode.

Ah... damn. Jeg har været for hurtigt ude. Problemet skyldes en Java applet til fjernadgang gennem VPN (som jeg arbejder fra lige nu) og ikke IDE'en. Beklager at have spildt jeres tid.

t