Har i set Microsoft WebMatrix

Tags:    snak

Hej Udviklere

Microsoft er lige kommet med et nyt og meget fedt tool. WebMatrix hedder det og er gratis.

Jeg har blogget lidt om det:

http://danielfrost.dk/post/Introduktion-til-Microsoft-WebMatrix.aspx

Skriv hvis der er problemer med noget af det :)



Nåååh, så en Microsoft Evangelist synes, at Microsoft laver fede tools ? Surprise :-)



@robert ja, lige det her tool synes jeg er meget sejt.

men Microsoft laver bestemt også produkter som jeg ikke bryder mig om.

det er stadig et kig værd, også selvom du måske mener jeg er utroværdig :-)



Det er da ikke noget nyt?
Er det ikke bare blevet relanceret efter et par år hvor der ikke er blevet gjort så meget ud af det?



Det er nok en ny udgave af WebMatrix. Jeg kan huske jeg fik WebMatrix med en CD fra Alt Om Data, og det var .NET Framework 1.0.

:D



Det er nok en ny udgave af WebMatrix. Jeg kan huske jeg fik WebMatrix med en CD fra Alt Om Data, og det var .NET Framework 1.0.

:D

Var det samme udgave hvor der også var en 180 dages trial version af Windows Server 2003 med? :P



Gutter, .NET frameworket er super cool. Giv det nu en chance og se om det ikke er noget for jer - det var det i hvert fald for mig, og det bliver kun bedre :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Gutter, .NET frameworket er super cool. Giv det nu en chance og se om det ikke er noget for jer - det var det i hvert fald for mig, og det bliver kun bedre :)


Var der noget specifikt der fik dig til at skifte fra Delphi dengang?

Jeg synes altid det ender med det samme når jeg laver et projekt i .Net. Lappeløsninger fordi projektet blev startet ud med at basere sig på XML/XSLT/XSD, Databinding, Reflection, Attributes, Serialization, Routing eller LINQ

Det virker så genialt og simpelt til at starte med, indtil at man finder ud af at når det når kritisk masse, så kan det ikke spille sammen uden flere 1000 linjers support kode. Og hvis man fjerner alle de features, så har man et middelmådigt udviklingsmiljø ligesom alle de andre... :P

Det er selvfølgelig 100% subjektive erfaringer jeg afsporer tråden med her :) . Sidst jeg prøvede .Net var C# i version 3.5



@jeppe om du laver lappeløsninger har vel ikke noget med .NET at gøre. Måske er dit eget kendskab til frameworket der er til hinder for at udnytte det optimalt ?

.NET tilbyder enormt mange ting ud af boksen og det er helt klart en af styrkerne ved frameworket.

Anyways, som Kapser også siger, det er et fedt tool og en god platform.



Det er nok en ny udgave af WebMatrix. Jeg kan huske jeg fik WebMatrix med en CD fra Alt Om Data, og det var .NET Framework 1.0.

:D

Var det samme udgave hvor der også var en 180 dages trial version af Windows Server 2003 med? :P


Det er lige præcis det blad ;)


Gutter, .NET frameworket er super cool. Giv det nu en chance og se om det ikke er noget for jer - det var det i hvert fald for mig, og det bliver kun bedre.


Det er SLET ikke for at for at hamre ned på .NET. Jeg er selv i gang med en datamatiker uddannelse og jeg er meget tilfreds med .NET (C#). Det var mere den måde at WebMatrix var noget "nyt". Om det så er en opdatering eller relancering ved jeg ikke, men helt nyt er det ikke, men godt var det dengang skønt jeg ikke brugte det meget.



Indlæg senest redigeret d. 15.07.2010 21:28 af Bruger #6559
t