Delphi og TWebbrowser

Tags:    delphi

Hey allesammen,

Jeg bruger TEmbeddedWB, hvilket er en udvidelse af TWebbrowser. Jeg prøver at skaffe noget information om en side, og ved hjælp af Firebug fandt jeg ud af, at den information åbenbart holder til i Div tagget 'count'. Hvordan kan jeg hente Div taggets værdi, og lagre den i en variabel?

Altså, Count er jo en tæller, ikke? Den går ned af hvert sekkund. Jeg har så tænkt mig at lave en timer der henter værdien hvert sekkund, og viser den i et TLabel.

Hvordan bærer jeg mig ad med det?

Tak på forhånd.

P.S: Jeg ved ikke rigtig noget om HTML. :$


EDIT: Jeg fandt det her i Firebug, hvilket er hvad jeg leder efter.

http://img833.imageshack.us/img833/9867/xml.png

jeg gætter på at jeg på en eller anden måde kan bruge XMLDocument til at læse de der nodes? Og TIdHTTP.Get til at skaffe XML teksten?

Hvordan kan jeg så læse XML'en? (Har googlet, det jeg fandt forstod jeg ikke helt)

Tak :)



Indlæg senest redigeret d. 26.07.2010 13:34 af Bruger #15932
Kan ikke huske de specifikke metoder. Men det er i bund og grund Internet Explorer komponenten, så den fungerer som en almindelig browser.

Du skal have fat i en property på din browserkomponent således du kan få fat i dokumentet (det HTML der bliver vist), den hedder nogle gange "Document" eller "Content". Du skal ikke bruge en HTTP GET kommandu, du har jo hentet siden, så der er ingen grund til at hente den igen. når du hiver teksten ud i en WideString, skal du selv finde ud af hvordan du finder det rigtige sted i HTML'en. Hvis du er sikker at at det er XHTML, kan du loade det i et IXMLDOMDocument og så den vej rundt traversere rundt i xml træet...




Alternativt, hvis det bare er en enkelt værdi du skal finde, som ligger et veldefineret sted, så kan du jo bruge et regular expression til at fange værdien. Det vil nok være både nemmere og hurtigere :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hvis du er sikker at at det er XHTML, kan du loade det i et IXMLDOMDocument og så den vej rundt traversere rundt i xml træet...

Kan den også håndtere inline mixed text, såsom en javascript blok?



Hmm.. Det ligner da ihvertfal XML hvis man kigger på billedet jeg lagde ind.

Jeg ved ihvertfal at hvis jeg klikker på Inspicer Element, bliver linjen

<div style="width: 70px; float: left;" id="count">6</div>

markeret gul. Så trykker jeg Inspicer i DOM Fanebladet, og der kan jeg se at der står

<TextNode textContent="2"> (2 er det counteren er på nu)

Der står også at det er en "childNode", så jeg går da ud fra at det er XML?





t