Meget dumt spørgsmål sikkert..

Tags:    diverse

Men jeg er virkelig desperat!...

Jeg er den uheldige ejer af en lille 32 bit computer og ville meget gerne køre windows server 2008 på den..

Jeg har så haft kendt en flink person som har givet mig nogle valide nøgler til Windows Server 2008 R2...

Fint nok, men VENT! R2 kommer kun i 64 bit? :O


Fair nok, det er jo stort set samme produkt, så jeg går ud fra at jeg bare kan smide nøglerne ind i den normale Windows Server 2008...

Men nej nej nej, det tillader Microsoft slet ikke og nøglerne er ikke valide!

Så please hjælp, er der ikke en måde at konvertere dem eller et lille (validt) hack eller noget? For vil virkelig gerne have windows server og vil meget gerne have den lovlig!



Generalt kan du ikke gøre så meget ved det - er det ægte keys kan du få kvitteringen fra din ven og måske bytte dem til 32 bit (kontakt microsoft eller lign.) ellers er det bare surt for du har i bund og grund købt 64 bit så nøglerne er kun til 64 bit.



Hvis du er desperat efter noget der virker efter hensigten kan du starte med at betale firmaet der har lavet produktet de penge du skylder dem for indsatsen. Saa kan du faa din helt egen 32bit noegle.



Tænkte nok det stod surt til :)

Og du behøves da ikke virke så negativ Per, for i bund og grund er det jo stort set samme system. Det kunne godt være at de tilbød lidt interoperabilitet på det her punkt.


Men hvad fanden, har faktisk lavet den lille computer om til en Windows 7 Professionel (der har man jo faktisk nøgler er virker til begge systemer) og skal til at bygge en ny server fra bunden af hvor 64bit support bliver et must ! :)


Men tak for svarene :)



t