Login med aktiveringskode, fejl

Tags:    php

Har følgende kode på den php sider der bliver henvist til fra min html form:

Fold kodeboks ind/udKode 

Får følgende fejl medd lige pt:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /var/www/clich.net/public_html/insertprofile.php on line 44

Har rettet en masse i koden, men intet ser ud til at fungerer.

Login systemet virkede fint før jeg tilføjede den del med aktiveringskoden der skal tilsendes på mail. Ved ikke hvad det er der går galt

Den bugger ved linje 43/44:

$tjek = "SELECT email FROM users WHERE email = $_POST['email']";

Det har altid været en dum feature at indlejre variabler i tekst. For mange sikkerhedsrisici.

Løsning
$tjek = 'SELECT email FROM users WHERE email = \''.$_POST['email'].'\'';

Nu får jeg fejlen
Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '1' at line 1

$email = $_POST['email'];
$tjek = "SELECT email FROM users WHERE email = '$email'";

Får stadig fejlen
Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '1' at line 1

En anden underlig ting ved dette er at den oprette en bruger i databasen uanset hvad.. også selvom errorcount IKKE er lig med 0.. f.eks. hvis de to passwords ikke matcher oprette den brugeren alligevel.. alle de her fejl er dukket op efter at jeg har prøvet at få det med en aktiveringsmail til at virke.

t