Flersproget website

Tags:    .net


Jeg er ude efter en løsning på hvordan man kan lave et website der har flere sprog.

Jeg er med på hvordan man kan bruge resource files. Men jeg syntes ikke det er så fleksiblet.

Jeg er lidt ude efter at hvert sprog har sin egen aspx side. F.eks.

signup.aspx-dk
signup.aspx-uk

og de så vil benytte sig af samme codebehind. Men brugeren vil stadigvæk kun se siden hedder signup.aspx.





3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
bare sig noget a la signup.aspx?lang=en
Og så tjek hvilket sprog brugeren gerne vil have. Derefter kaster du hvert enkelt sætning eller ord ned i en fil/resource/database og så læser du derfra.

Du ved f.eks at "Velkommen til min hjemmeside" er den første linje i filen lang_dk.res og "Welcome to my website" er den første linje i filen lang_en.res. Det kunne oss være en database, så kan du bare sætte et ID til hver sætning og så bare kalde tabellen lang_[sprog].
Der er mange måder at gøre det på, men at det bliver lidt kedeligt at implementere kommer du nok ikke udenom :)



Hey Martin,
har fundet en artikel via Google, der kan løse dit problem, hvis ikke det allerede er løst.

http://www.c-sharpcorner.com/uploadfile/mosessaur/aspnetlocalization02042006165851pm/aspnetlocalization.aspx

:)



Hej Mads, Tak for det - men som jeg skrev så ved jeg hvordan resources kan bruges. Jeg er ude efter en anden løsning som beskrevet ovenfor :)



t