login virker ikke

Tags:    php

Står med et problem i forb. med login. Det har virket tidligere, men nu er der noget der går galt..

Den bliver ved med at udskrive:
Password passer ikke sammen med email

Ved ikke hvor fejlen ligger..

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv med dette i stedet:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Hmm

nu udskriver den bare at jeg ikke findes i databasen...

Men den kode jeg selv postede her har jeg brugt før uden prblemer hvor man skulle logge ind med brugernavn.

Kan det have noget at gøre med at man skal bruge email til at logge ind med i stedet for ?

Det ser jo ud til at virke når jeg sådan lige tager et kig på din kode, så ved ikke hvad det kan være.. Evt. md5 algorithmen der ikke kører rigtigt?

Jo prøvede at fjerne MD5 både fra oprettelses scriptet og fra login.. det virkede, men så er systemet til gengæld ikke særlig sikkert :S

har du nogen idé om hvad jeg kan have gjort galt i forb. med md5?

her er den del fra oprettelsen:

Fold kodeboks ind/udKode 

prøv at køre det hele lowercase efter det er lavet til MD5 - jeg har haft problemer med at det nogle steder er uppercase og andre steder lowercase ;)

er ikke sikker på hvordan man gør det..? ::S

Du kan gøre det lowercase således:

$pass = strToLower($_POST['password']);

...

$dbpwd = strToLower($userArray['password']);
if ($dbpwd != md5($pass))
{
$error .= 'Password passer ikke sammen med email.<br>';
}

Er du sikker på, kodeordene i databasen er blevet kørt gennem md5()? For hvis kodeordet i DB'en er 'skinke' og ikke 'fsuwehyf742t47323672637fhv412345' (eller hvad 'skinkes' md5-hash nu end er), så er det klart, det kun virker, når kodeordet, man indtaster, ikke bliver md5'et.

Indlæg senest redigeret d. 08.08.2010 16:45 af Bruger #8985
Det virkede ikke med lowercase..

Password i databasen bliver kørt gennem md5 og er lavet om.. der må vel være en eller anden fejl ved login ?

t