Feedback på site

Tags:    grafik webdesign

Hej udviklere,

en kammerat bad mig se om jeg ikke kunne få noget feedback på dette design han har lavet.

http://www.fspolering.dk/

Det er, som det nok fremgår af siden, til en vinduespolerer i Odense.

Giv godt med ris og ros til siden generelt (design, teknik, forbedringer, ændringer, forseelser etc.)

På forhånd mange tak ;-)



Hvor mange gange har han lavet designs før?

Tager det fra en ende af.. Hvad jeg ser først osv..

1. Farverne.. Sort, grå og grøn.. Grimme farver sammen.. Og de taler ikke til mig som værende noget med vinduespolering..
- Jeg tænker der evt. skulle være nogle lysere farver.. Måske hvid, som symboliserer renhed.. Blandet med det grønne kunne det måske se rigtig godt ud..

2. Designet er udemærket.. Det er rart at se noget andereldes.. Dog er brugen af gradients grim.. Det samme med de forskellige fonte som bruges..
- Benyt overgange som er mere flydende.. F.eks. en lys grøn, til en mørkere grøn..
- Brug en font som display font, her tænker jeg på teksten i toppen. Resten af siden skal kører samme font..

3. Teksten på forsiden skal skrives om. Der er lidt med nogle linje skift, store/små bogstaver.

4. Det er irriterende at adressen på forsiden ikke kan markeres.. Der skal ikke været et billede.. Både for brugervenlighedens skyld.. Men også for søgemaskinerne.. Som ikke kan læse teksten i et billede.. - I øvrigt er det ikke pænt at teksten går ind over billedet..

5. Når jeg ser rundt på siderne.. Så virker det som om der er tænkt over hvordan tingene skal se ud.. Bortset fra "Jeg udfører"-siden..
Her er det hele smidt i en punktopstilling.. Ingen mellemrum i mellem punkter.. Hvilket gør læsbarheden lidt dårligere.. Og så er det kedeligt at se på..
- Der er også et stort område med hvidt under teksten.. Hvorfor?

6. De billeder som er på siden over priser, de er dårlige! Ja, man kan godt se at det er et hus.. Men de behøver vel ikke at være så slørede? - Billede nummer 3 har en stroke rundt om billedet.. Super god idé! Men tilføj det lige til de to andre billeder også.. EFTER de alle 3 er kommet op i højere kvalitet..
- Her har vi igen et stort tomrum efter tekst og billeder er slut..

7. Et galleri.. Jeg tænker hvorfor? - Er det nogle bygninger som han har arbejdet på, er de fundet på nettet? - Hvorfor er kvaliteten igen ringe på nogle af billederne..
Og skulle nogle af billederne ikke hellere ud på siderne.. Tvivler på at man gider se på et galleri, når man skal finde en til at pudse vinduer..

8. På gavekort siden bliver den forklarende tekst overlappet af billederne til højre..
Input felterne står heller ikke ud for den tekst som de hører til.. De står lidt under..
- Jeg har lige sendt besked om at få et gavekort.. I alle felter skrev jeg et enkelt s..
Jeg blev derefter sendt tilbage til forsiden..

Der bør være noget som validerer om mine inputs er korrekte.. Ellers er der mulighed for masser af spam.. Derudover bør der være en besked som fortæller at ens ordrer er gået igennem.. - Ja, der står at man bliver sendt til forsiden. Men en besked ville nu stadig være dejligt.

9. Kontakt siden har igen samme problem med billedet hvori der står adresse osv.
Fint at der er et lille kort i hjørnet.
Her bliver man valideret når man udfylder kontakt formularen. Godt! - Men skriv fejl beskrivelserne på dansk.. Det er ikke alle der kan finde ud af engelsk.. Tilføj evt. en tilbage knap..


Under min tur rundt på sitet lægger jeg mærke til den her W3C boks.. Som hopper rundt hele tiden! - Væk med den.. Det er fuldstændigt ligegyldigt om du kan kode xhtml.. Det gavner ikke din kundes forretning på nogen måde..

Derudover linker du til din egen side i bunden.. Men din egen side er ikke færdig.. Det er noget rod man kommer ind på..

Jeg ved selv at det kan være noget røv at sidde og rode med sin egen side igen og igen.. Men så lav noget hurtigt.. Bare så man ikke får smidt sådan noget i hovedet.. Det virker ikke særligt professionelt..


Det var hvad jeg havde at sige.. Take it or leave it.. :D



Jeg er tildels enig med hvad Martin har at sige.
Der er nogen små finesser og mindre grafiske ændringer der skal foretages, dog mest stylesheet og lignende..



t