(simpelt) Delphi-MySQL spørgsmål.

Tags:    delphi

Hej :)

Jeg har et hjemmeside script der bruger MySQL til at holde styr på brugerne på siden. Så tænkte jeg at jeg ville lave en Delphi app hvor brugerne kan logge ind med deres bruger, hvor min app derefter læser deres øøhm ... "field entries?". Altså, fx. Jeg laver en bruger, ændre ting og sager i min profil, som gør at databasen bliver opdateret, og mit program skulle gerne kunne læse deres profil når de logger ind.

Har kigget lidt på ZeoS Library, ville ikke lade sig installere. TMySQL virker med den test app der kom med pakken, efter jeg selv prøver at compile test appen, gider den ikke at forbinde.

Hvad ville være den bedste (og helst letteste) måde at gøre dette på?

Tak



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har hørt meget godt om Zeos. Jeg har ikke selv prøvet at bruge det, men jeg vil gå ud fra at det virker på samme måde som de normale BDE komponenter virker

Du må prøve og være mere præcis. Hvad fejler den med, og hvordan prøver du at forbinde?



Ville det ikke være lettere hvis du lavede et XML interface til din side?

Så kan du også gøre den funktionalitet du lave tilgængelig på en webside for dine brugere.

Delhi app -> Webserver XML Interface -> Web App

Webpage app -> Web app.



Altså, jeg har et membership-site script, Butterfly Marketing hedder det. Men problemet er, at jeg overhovedet ikke kender noget til website programmering, og ihvertfal ikke XML.

Den eneste funktion websitet har, er at den holder styr på members, og den kan beskytte downloads, osv osv. Derfor har jeg tænkt mig at bruge bruger databasen, så jeg ikke selv skal give licenser manuelt. Dvs. at du downloader mit program, når du åbner det beder den dig om at logge ind, hvor den derefter checker databasen, og ved at kigge på "membership" field'ed (eller noget?) kan den læse om du kan bruge programmet eller ej. :)

ZeoS er ikke kompatibelt med Delphi 2010.



Indlæg senest redigeret d. 23.08.2010 06:50 af Bruger #15932
t