Auto login

Tags:    programmering

Hej.

Jeg er i gang med at lave ét system hvor jeg har adgang til alle mulige andre systemer.

Det kan fx være adgang til:
-webmail
-forums
-osv.

Men jeg synes det er irriterende at skulle logge ind i dette system, klikke på et link, logge ind på den anden side.

Kan man ikke lave sådan at man når man opretter et link indtaster brugernavn og adgangskoden og når man så klikker på linket så indsætter den det selv samt at den trykker på submit knappen?

Jeg har søgt lidt rundt på google, men kan ikke rigtig finde noget som giver mig noget svar.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg koder det? evt. et link?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er webmail, forums, etc. eksterne systemer eller en del af dit eget system? Hvis det er eksterne systemer kan du ikke gøre det.

Jo, det kan sagtens lade sig gøre. Hvis du har mulighed for at kode i PHP, kan du bruge cURL biblioteket til netop dette. cURL kan imitere en browser, og så er det bare at kaste dine log ind informationer som det nu skal være imod de rigtige sider. Det er lidt indviklet, og ikke anbefalet for den totale nybegynder :)

Det er eksterne.

Jeg tænker bare at når man nu i html kan se hvad de forskellige hedder så kan jeg vel overføre det hele i url kode også med javascript smide det ind i de rigtige felter?
og igen få javascript til at trykke på knappen for mig?

Hej Jan.

Tak for dit svar.
Kunne du evt. give et hint til hvordan jeg bruger cURL?

Lad os fx bare tage til facebook.

Jeg har kigget lidt på php manualen men kan ikke rigtig se hvordan jeg skal løse det.

Jeg er ikke nybegynder i PHP. Så jeg kender en del til det efterhånden

t