Hey Udvikleren
Jeg går med en ide til en mindre service.
Tanken er, at man skal kunne hente .htm filen/erne, og eventuelle resourcer, ned lokalt og køre servicen herfra. Jeg ønsker dog stadig at kunne 'begrænse' hvem der må benytte sig af servicen via et login eller lignende.
Der er ikke tale om individuelle logins, bare et (måske to) logins for alle brugere. Det hedder nok ikke et 'login' så, men jeg kan ikke komme på et bedre ord.
Spørgsmålet er så, om man vha. af JavaScript og eventuelt andre teknologier kan lave noget login agtigt.
Med ren JavaScript har jeg svært ved at se, hvordan man undgå, at man et eller andet sted i sin kode, sammenligner den indtastede kode med den rigtige kode (som så vil stå i klar tekst i kilde filen).
Jeg har kigget lidt på ActiveX, men det virker kun med IE (at det kun virker på windows er ikke noget problem); udover det, ser det dog ud til at kunne det jeg vil (koden vil compilet sammen med resten af ativeX objected, og er ikke umiddelbar til at læse).
Er der nogen der har forslag til; hvordan jeg kan 'nøjes' med javascript, men undgå at koden står i cleartekst eller en teknologi der kan benyttes? Helst uden at man skal installere noget, så en java applet er nok sidste udvej

Håber der sidder nogle kloge hoveder der ude med en god ide de vil dele

På forhånd tak
Troels