USB Output hjælp

Tags:    diverse

Godaften .

Jeg ville lige høre om der nogle mennesker som har lidt forstand vedrørende "computer outputs"
Samt evt. fremstilling af en usb controller eller ligende.

Min første tanke var om man kan "reverser" et keyboard, så jeg i stedet for at have en lang række inputs, har en masse outputs?

, videre så tænkte jeg , hvordan fungere sådan en controller der sidder i usb udstyr.
er med på man sender nogle signaler som controlleren fortolker.

Men hvordan strikker man sådan en controller sammen?

Og ellers, findes der andre alternativer til at fremskaffe nogle udgange?

Er kendt med RTS og DTR i seriel porten. men videre derfra har jeg aldrig haft behov.

Håber i forstår hvad jeg pønser på :)
(lyder nok forvirret)

På forhånd tak.

Mvh Mikkel



Jeg ville prøve Arduinoen hvis jeg var det. Google Arduino engang - det må være noget for dig næsten (: har både ind og output :)



Tusind tak Henrik, det lyder ganske fornuftigt, har kun lige nået en hurtig tur på google.
Men er spændt på at læse videre omkring emnet!:)

Har du/andre her i forumet erfaring med Arduino, vil jeg meget gerne hører fra jer.

Og hvis i har andre alternativ/løsninger fyr endelig løs :)

igen tak skal du have (:

Mvh Mikkel





Standardversionen til 169 kroner med fragt på Ebay har i øvrigt 11 digitale ind og udgange. Mega versionen har i om egnen af 54 hvis jeg husker korrekt. Du kan selv sætte dem til in og output via kode og det er sådan set det.

mega versionen koster 260 kroner med fragt eller sådan via Ebay.


Der er alternativer men tror selv at en arduino vil gøre jobbet bedst da den netop kører over USB men også har en seriel linje (faktisk er usb'en bare en indbygget converter)
Hver dog opmærksom på du skal programmere den i et C++ lignende sprog, men det betyder ikke noget da der er så mange eksempler verden over ! Den er simpelthen så udbredt blandt hobbybrugere at du kan finde guides der gør alt fra at blinke en lysdiode til at registrere at nogle har "slået en skid" for at formulere det sådan. ;)



Det lyder helt fantastisk.
Har fundet masser af guides så tvivler ikke på det skal komme til at fungere.

Jeg køber en straks, så jeg kan komme igang med at lege hurtigst muligt.

Du skal have mange tak Henrik!





Så lidt :)

Og bare sig til hvis det er, jeg er selv en garvet Arduino bruger (:



t