hent brugerens availWidth og brug som bredde på table

Tags:    javascript

Prøver at få min menu til at gå fra den ene side af skærmen til den anden i browseren.

Når jeg sætter width="100%" i min menu table ser det fint ud, så længe man ikke gør browseren mindre. Hvis man gør det kommer der i stort hvidt felt ude til højre da bredten kun skal være 100% af browservinduet...

Jeg ved at bredden skal hentes med javascript hvilket jeg har bøvlet med i et stykke tid nu.
Vil gerne hente width (availWidth) som et tal der kan bruges i menu tabellen.

Det ser sådan ud lige nu (php fil):
Fold kodeboks ind/udKode 




Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Lavet simpelt med jQuery :-)



Indlæg senest redigeret d. 03.09.2010 13:31 af Bruger #15754
har ikke så meget erfaring med JS, men jeg brugte din kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


Som jeg satte i en js fil (width.js)

derefter henviste jeg til den i min table (id=tableid og script src)

Det virker ikke rigtig.. den sætter bae min table width som 0 eller noget i den dur



Husk og hente jquery ind - <script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1/jquery.min.js"></script>



hvorfor vil du ikke bruge width: 100%? Det er jo lige netop hvad du har brug for.

Hvis du bruger screen.width som andre foreslår havner du netop i problemet at siden passer til skærmstørrelsen, og ikke til browservinduets størrelse.



"som andre foreslår" - det beder han selv om, men du har ret. At sætte width til 100% er mere rigtigt hvis tabellen skal være dynamisk.



Jeg er også gået tilbage til 100% nu.. Problemt var at jeg havde lavet en anden table som havde en width på et bestemt antal pixels og derfor hele tiden beholdt den pågældende bredde uanset browserens bredde. Efter den blev ændret til % var problemet løst.

Tak for alle jeres svar :)



t