DotNetNuke Installation hjælp

Tags:    diverse

Hej udviklere.

Jeg er igang med at installere DotNetNuke 5 på min xp professionel pc.

Det har jeg gjort:
installeret og konfigureret IIS
Manuelt hentet DotNetNuke og udpakket filerne under wwwroot\dnnlocal - og derefter konfigureret den mappe.

jeg er faktisk nået til selveste installationen af dnn, men er støt på et problem.

"Enter the UserID for the Database"
"Enter the Password for the Database"

Her skriver jeg så "sa" og et password...
Men det virker ikke.
Jeg tror problemet er at jeg ikke har sat min sqlserver 2008 ordenligt op. Jeg logger ind med Windows Auth, uden password.

Nogen der kan hjælpe mig med at komme videre?

- jeg er ikk så skrap til den slags her :)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kører du SQL Express? På dotnetnuke.com har de en masse forslag til din fejlmeddelse. Et typisk svar er:

"Which version of SQL Se3rver do you have installed? please note: Express configuration using database.mdf works with Express Edition only. otherwise you have to create a blank database manually and grant dbowner permission to the SQL server account you are going to use. "



Hvad mener du med virker ikke? Får du en fejlmeddelse, fryser browseren, springer dit fjernsyn i luften eller? :-)



hehe ;D

får denne error:

Connection Error(s):
Index #: 0
Source: .Net SqlClient Data Provider
Class: 14
Number: 18456
Message: Sql login failed




jeg bruger sql server 2008 R2.

og jeg har lavet et blank database =/



du skal sætte sql op til mixedmode, altså windows auth, og sql auth.

(http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=1G1GGLQ_DADK378&q=mixed+mode+sql+server&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=)

Hvis db-streng, firewall osv osv er ordentligt sat op.

Du tester lettest hvis du bruger sql studio management, der SKAL du kunne logge ind med din sa bruger, ellers kan .netnuke heller ikke.

/J



t