Hvilken Computer Skal Jeg Købe?

Tags:    snak

I øjeblikket har jeg en bærbar Compaq Presario CQ71:

Harddisk: 286GB
RAM: 3,00 GB
Processor: Intel(R) Celeron(R) 2,19 GHz
Grafik: Intel GMA4500
Systemtype: 32-bit operativsystem
Operativsystem: Windows Vista (Har dog opgraderet til Windows 7)

Pris 3.999kr for 1 år siden.

Den har allerede været til reperation 2 gang, på grund af problemer med USB stikkerne og batteriet.

Jeg bruger computeren til skolebrug, laver nogle mindre hjemmesider i min fritid og andet.

Den kan ikke klare spil, som Counter-Strike, World Of Warcraft og Fifa.

Jeg er på udkig efter en ny stationær computer, så min bærbar computer bruges kun til skolebrug, og en stationær til alt det andet. Jeg har følgende krav til min nye stationære computer:
Klare spil som CSS, WOW og Fifa uden problemer
Klare samtaler og webcam over Skype uden problemer
Skal kunne klare at være tændt i lang tid ad gangen
Skal kunne bruges om 2-4 år også
Gerne Windows 7
Pris: 5.000 - 9.000kr

Må gerne være HP/Compaq

Håber i kan komme med nogle forslag til hvad jeg skal kigge på osv, har ikke så meget forstand på hvad er vigtigt, og mindre vigtigt.

Jeg har kigget lidt på denne computer:
http://www.dustinhome.dk/productdetails.aspx?prodid=5010464105&csref=Prisjamforelse_Pricerunner_1029&s=c&c=0&intcmp=Flik_home



Indlæg senest redigeret d. 20.09.2010 16:38 af Bruger #15688
Har du overvejet at kigge hos Dell? Så kan du selv bestemme hvad der skal være i maskinen, og dermed hvad prisen skal være. Der er vist efterhånden delte meninger om Dell, men jeg har personligt købt adskillige maskiner hos dem og har indtil videre kun været rigtig godt tilfreds :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg kan også kun anbefale Dell. Men jeg har også handlet hos pcnordic.dk et par gange, og er også tilfreds med dem



Har haft gode erfaringer med at gå ned i en fysisk butik hvor de har computerne stående til demonstration.

Hvis de har Windows 7 kan du bruge Windowses inbyggende "Benchmark test". Du ved Windows har test som ranker ens computer. Kan ikke lige sige præcis hvor det er, da jeg bruger Ubuntu, og ikke lige kan huske det i hovedet. Men du ved nok hvad jeg snakker om.

Derefter kan du bare skrive navnet op på de computer som rankes højeste i forhold til prisen og derefter tage hjem og på nettet se hvor du kan finde den billigst.



#Kasper og Per

Jeg har nu kigget på Dell også. Har snakket med mine venner, de anbefaler også Dell.

Er dog lidt i tvivl om jeg skal gå fra HP ti Dell, da jeg har hørt en hel del dårligt om Dell´s kundeservice.

Jeg har fundet frem til denne Dell Studio XPS 8100: http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/Station%C3%A6re-pc'er/studio-xps-8100/pd.aspx?refid=studio-xps-8100&s=dhs&cs=dkdhs1&~oid=dk~da~122457~studio-xps-8100_d00x8104~~

#Theis
Tak for tippet. Synes dog ikke butikkerne har så mange forskellige computere stående fremme, var nede på gågaden i sidste uge, og det udvalg var bestemt ikke imponerende.



t