hjælp til GPO updater

Tags:    visual-basic

Hej,

Jeg er forholdsvis ny til VB, men har tidligere arbejdet med Java og C#.

Mit spørgsmål er at jeg et et program der hedder specoops. Det bruges til at lave GPO update på windows clienter. GPO update filen indeholder afhængigt af computer nogle forud definerede programmer som skal installeres på computere.. Jeg er kommet til det problem at ikke alle pakker er .msi eller .msp pakker, men skal ofte køre .exe filer.
Jeg har formået at starte filen via GPO updateren, men i og med at det er en automatisk installation, så skal der være en form for svar fil, som automatisk trykker, next, next next osv. Jeg ser reelt ikke installationerne, da GPO updateren selv automatisk installere alle programmer på listen.

Mit script skal på en eller anden vis trykke på next, next run osv bagom programmet.

Jeg har 2 typer filer.. En form for motor kaldet Microsoft console based script host. Jeg har umiddelbart ikke adgang til denne, men vil tro det er denne fil der skal foretage overnævnt funktion og fungere som svarfil. Desuden har jeg en vbs fil som starter selve programmet.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, og nej løsningen er ikke at konvertere 200 applikationer fra bl.a. .exe til .msi desværre.



Indlæg senest redigeret d. 23.09.2010 10:49 af Bruger #16150
t