Lave C# program webbaseret?

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Goddag, og mange tak for jeres tid :)

Jeg har et program, der hiver data ned fra op til 30.000 hjemmesider ad gangen (tager typisk 2-4 timer), bruger regex til at behandle den data og derefter ligger den på hdd i .xls-format.

Kan jeg lave programmet om til at være webbaseret? Jeg tænker, at det skal køre meget clientside, da det bruger så mange ressourcer. Kan man vha. serveren bare overføre .exe samt nogle runparameter, og så få client til at køre det? Så skal folk på forhånd dog have .NET installeret. Skulle gerne virke ret simpelt, så man skriver nogle parameter på hjemmesiden og så trykker 'kør'.

Har dog ingen erfaring med internetbaserede programmer overhovedet. Kan man bruge Silverlight eller Windows Presentation Foundation til det ?

Hilsen
Soul

14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg "ville bare" lave et distribueret system, med arbejdscomputere, som kunne tygge filerne igennem og ringe til en central proxy load balance server, som så kunne henvise til en database hvor det næste stykke data lå som skulle arbejdes på.

Jo, meget fint med en computer, men så ser jeg bare ikke hvad problemet er? Du finder en computer der kan tykke på filerne.

Den oprindelige idé var mere om man kunne få clientcomputeren til at søge på nettet og tygge på filerne vha. browserteknologi eller lign... Det blev vist rimelig hurtigt skudt i sænk, så pt. er idéen at lade en server udføre søgningerne løbende, gemme al data'en og så have et webinterface, hvor brugeren selv kunne søge.

Ja. Nu er jeg med. Troede du ville lave et system der kunne behandle data. Vidste ikke at brugeren skulle kunne søge også. Det havde jeg lidt misforstået.

Men det gør jo selvfølgelig at de data brugeren får er "yesterdays news". Men det gøre vel lige meget?

Ja. Nu er jeg med. Troede du ville lave et system der kunne behandle data. Vidste ikke at brugeren skulle kunne søge også. Det havde jeg lidt misforstået.

Men det gør jo selvfølgelig at de data brugeren får er "yesterdays news". Men det gøre vel lige meget?

Ja, det vil aldrig variere med særlig meget, da søgningerne oftest søger på pantentansøgninger, der er blevet indleveret gennem flere år. Desuden er den allerede en smule upræcis :P

<< < 12 > >>
t