Portable c++ compiler?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Det er ikke sådan at der er nogle derude der ved hvor man kan opstøve sådan en gratis, helst med IDE og til Windows?

(Gosh jeg lyder som en noob... IDE og Windows :D)



Det er ikke sådan at der er nogle derude der ved hvor man kan opstøve sådan en gratis, helst med IDE og til Windows?

(Gosh jeg lyder som en noob... IDE og Windows :D)

Der nogen der er i gang med en her:
http://portableapps.com/node/18671

Går ud fra du ikke mener portable som portable over flere operativsystemer siden der vist ikke er nogen "compiler" der er det.



Der nogen der er i gang med en her:
http://portableapps.com/node/18671


(Det er Code Blocks), men var ikke klar over man bare kunne tage den som den var på selve codeblocks siden.)



Indlæg senest redigeret d. 27.09.2010 19:46 af Bruger #14645
Jamen tak jeg vil hoppe lige ned i det...
Bare at vi mangler muligheden for at installere på skolens computere og her på det seneste har vi haft en del fritimer :)

Nu ikke for at ændre trådens emne totalt, men kan lige så godt prøve en gang.. Nogle der kender en god side med info omkring Win32 GUI ? Det tog mig et lille døgn at gnaske mig igennem console applikationer ( takket være alle de andre sprog i rygsækken) og ville gerne hoppe ud i at lave "rigtige" vinduer...

Kan godt finde en masse via google men synes det alt sammen er det samme "sådan gør du ... Tada et blankt vindue" gad godt se et eksempel eller to med controls på :s

Skal siges jeg er ret ny i C++ verdenen... Har et meget effektivt .NET og en del PHP og javascripting i rygsækken, så koncepterne er jeg inde i... Jeg lærer bare bedst med eksempler :S



damb.dk - Bertel, herinde fra's hjemmeside, den er nice!

Men Win32 GUI API'et er frygteligt!! Vil råde dig over i noget GTK istedet!



Som Saebekassebil skriver har jeg noget på min hjemmeside, herunder et par tutorials.

Win32Api er tungt, du kunne vælge QT eller wxWidgets i stedet.



Prøv at kigge lidt på eclipse.org - jeg mener at den kan leveres med gnu gcc compiler og evt også med mingw.

Det er ikke sådan at der er nogle derude der ved hvor man kan opstøve sådan en gratis, helst med IDE og til Windows?

(Gosh jeg lyder som en noob... IDE og Windows :D)




Prøv at kigge lidt på eclipse.org - jeg mener at den kan leveres med gnu gcc compiler og evt også med mingw.

Det er ikke sådan at der er nogle derude der ved hvor man kan opstøve sådan en gratis, helst med IDE og til Windows?

(Gosh jeg lyder som en noob... IDE og Windows :D)


Er den portable?



Som Saebekassebil skriver har jeg noget på min hjemmeside, herunder et par tutorials.

Win32Api er tungt, du kunne vælge QT eller wxWidgets i stedet.


Og okay... Lytter til eksperten, og ja har brugt Bertels side RIGTIG meget :) Den er for nice ! :D


- Jeg troede bare det var sådan "de facto standard" .. Forbliver det stadig enkelte exe filer uden dll'er osv hvis jeg bruger det andet? Det er netop derfor jeg er hoppet over på C++, for at kunne holde mine programmer så minimale som det kan lade sig gi sig. Uden .NET, så det bare virker :)



Never mind omkring guides... Fandt det PERFEKTE sted...

Hvis andre lærer bedst ved at se fulde virkende eksempler (som jeg gør) så tjek:

http://zetcode.com/tutorials/winapi/

Virkelig fed side :)



<< < 12 > >>
t