Vurdering af min nye blog

Tags:    diverse

Jeg har spurgt om vurdering af min nye blog, på et andet site. Jeg har lavet de ændringer de mente, og nu er det så jeres tur til at komme med jeres meninger og forslag.

http://denderblog.dk

Giver 50 points ud, fordelt til alle som kommer med svar.

Takker på forhånd :)



Indlæg senest redigeret d. 29.09.2010 02:40 af Bruger #11875
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det første, der umiddelbart springer i øjnene er Onsdag d. 29 September 2010. Onsdag kan godt starte med stort, fordi det er det første ord, men september (og alle andre måneder) skal være med småt. Når det så er sagt, så er det en ligegyldig information. Det lægger op til at du regner med at alle, der besøger din hjemmeside ikke kan klokken.

Derudover var der fejl i både xhtml og css. Har ikke gået fejlene igennem fra en ende af, men den første er en kæmpe bommert.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Nu er jeg en dum uvidende browser... Hvilket script snakker vi om der?

Når !DOCTYPE er xhtml, skal alle containers/tags lukkes igen... det gæler også <br />.

http://validator.w3.org/ <-- Din ven.

Når man åbner siden, er halvdelen fyldt med en reklame for tdc... Først lægger du op til at vi ikke kan dato'en og så smider du en 930 by 180 reklame i hovedet på os :/

Overskrifterne i kolonnerne mangler padding. De står klods op af venstre side. Lidt padding/luft ville være rart.

Mellemrummet mellem kolonnen til højre og i midten er større end mellemrummet mellem kolonnen i midten og til højre.

I fodnoten er der igen mangel på padding. Teksten står klods op af højre side.



Det der jquery du referere til, kan jeg desværre intet gøre ved, da det er et plugin eller noget i wordpress som har det, skal ihvertfal lige finde det. Det ligger nemlig ikke i min tema fil.


Jeg tror han mener du mangler at angive hvilken slags script det er (javascript).

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 29.09.2010 18:03 af Bruger #3275
Super godt med sådan et svar, det er jo bare perfekt :)

Datoen i toppen er nu fjernet.

Det der jquery du referere til, kan jeg desværre intet gøre ved, da det er et plugin eller noget i wordpress som har det, skal ihvertfal lige finde det. Det ligger nemlig ikke i min tema fil.




Reklamerne har været diskuteret ret meget på de andre sider også. Der har jeg så fjernet 4 stk. og beholder derfor den reklame. Medmindre jeg kan finde et sted, den kunne være bedre. Eller andet størrelse et bedre sted. Hvis du har forslag til det, så må du meget gerne sige det.)


Padding bliver tilføjet hurtigt.

Takkar for svaret, finder du lige mere må du gerne sige til.



Indlæg senest redigeret d. 29.09.2010 11:41 af Bruger #11875
Fold kodeboks ind/udKode 


Nu rettet. det var et plugin, som bare ikke var lavet rigtigt. Men den er nu rettet. Og rettet de der <br> til <br />

og rettet de andre XHTMl fejl der kan rettes.
Fold kodeboks ind/udKode 

Den der kan ikke rettes, da den ikke indeholder fejl, kan bare ikke valideres før HTML5 og RDFa er færdigt udviklet.

Paddings lavet og de der afstande som var forkerte.

Andre ting der skal laves om?





Indlæg senest redigeret d. 29.09.2010 11:34 af Bruger #11875
de første 4-500 px af toppen er 100% urelevant for brugeren. Godt man har en stor skærm og ikke sidder med sin nye netbook eller ipad, værre endnu mobil telefon. At skulle scrolle for at se indhold på hver side, ville pisse mig af :)

/J



Kvalitetsniveauet er hævet, og førstehånds indtrykket er blevet bedre. Så er det bare et spørgsmål om, at lave noget gode blog indlæg :) Flot stykke arbejde *thumbs up* herfra.



HMm ipad.. Hmm mobil.. Du gav mig lige en god ide :D takker :D

Men reklamer bliver nu stadig der, for har intet andet sted hvor en reklame (ikke nødvendigvis samme størrelse) vil passe godt ind, uden det ødelægger noget indhold. Så den bliver indtil viddere.


Decko, ja fandt jeg også ud af senere, men godt du lige skrev det :)



t