jQuery - Login form

Tags:    javascript

Hej på udvikleren.dk

da jeg er ret ny i kodning, sidder jeg som et stort spørgsmål over hvordan jeg integrerer http://cl.ly/2iMU dette på min side (Log in formen) - Jeg har i forvejen jQuery på min side, så det er egentlig bare de 3 koder der skal sættes ind.

er dog i tvivl om hvordan jeg får den til at samarbejde med min database!

Jeg siger på forhånd tak :)

og lad så jeres viden strømme til!



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej elcapitano,

jeg ved ikke hvor meget du endnu har lavet.
men ligeså snart du et login system (backend) delen på din side så er det ikke så svært.
Jeg formoder du koder i PHP men forskellen fra PHP og andre opsætninger er ikke så stor.
Det du skal gøre er bare at have en fil (etc. login.php) som sørger for at se om en given bruger og password findes i databasen hvis den gør så logger den brugeren ind (sætter session) og sender success besked og hvis ikke så sender den fejl besked.

Når du har dette kan du bruge direkte det jQuery du har link til hvor du ændre names på de forskellige input felter.
Samtidig vil det nok være smart at ændre lidt i $.ajax({success: function(data){ //lav noget her }}) da det er den som bestemmer hvad der skal ske når du får output tilbage og hvis du gerne vil give brugeren besked om der er sket en fejl eller ej så er det her!

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål!




t