Kontroller fil...

Tags:    asp

Jeg har en mappe hvor jeg løbende uploader billedfiler.

Den mappe vil jeg automatisk resize billedfilen og flytte den bagefter og slette originalen.

Men hvordan sikre jeg mig at filen er kopieret til serveren. F.eks. så giver det en fejl hvis jeg forsøger at resize en fil som kun er uploadet halvt til serveren hvis internetforbindelsen er langsom.

Er der en måde hvorpå jeg kan sikre mig at hele filen er overført?

Jeg kunne kontroller at der var gået X antal minutter siden filen var oprettet på serveren men er der en bedre måde og sikrere måde.

Herunder er lidt af koden

/Magnus

Set fso=CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.GetFolder("upload\")
Set fc = f.Files
For Each f1 in fc

Resize fil
Flyt fil

Next



Du kan evt. tjekke filesize egenskaben på både den lokale og uploadede fil. Hvis de er ens, så er den uploadet.





Du kan evt. tjekke filesize egenskaben på både den lokale og uploadede fil. Hvis de er ens, så er den uploadet.



Hvordan vil jeg kunne gøre det automatisk?

Det er et kamera der kan gemme billeder direkte via FTP.

/Magnus



Det forstår jeg ikke. Et kamera der gemmer direkte via ftp? Er der wi-fi på kameraet?

Den kode du har skrevet, hvornår kører det?



Det forstår jeg ikke. Et kamera der gemmer direkte via ftp? Er der wi-fi på kameraet?

Den kode du har skrevet, hvornår kører det?


Ja, vi WiFi også en webside som skal vise billederne og samtidig resize dem.
Men hvis en bruger besøger siden og derved forsøger at resize et billed som ikke helt er overført til serveren så går det galt.


/Magnus



Nu forstår jeg hvad du mener. Du må på en eller anden måde sørge for, at dine filer bliver uploadet til et andet bibliotek, end der hvor du viser billederne fra hjemmesiden.

Alternativt kan du prøve at søge på google, hvordan du med fso kan tjekke om en fil er i brug. Det burde kunne lade sig gøre



t