It-konsulent

Tags:    snak

<< < 12 > >>
Kære udvikler, jeg kommer til jer for at få noget af jeres gyldne viden og erfaring.

Mit navn er Claus, er 15 år og skal til at bestemme mig for hvad jeg skal efter folkeskolen.

Min plan.
HHX - 3 år
Og så har jeg et problem, jeg vil gerne være It-konsulent. Jeg hælder til Datamatiker uddannelsen, da den er meget praktisk.
jeg er måske ikke den oplagte kandidat til at, gå på universitetet. jeg har intet problem fagligt, dog kunne det være bedre. mit matematik er min stærke side.

Computere er min stærke side, jeg er meget fascineret af P2P. at kunne uploade, dele og seede filer. og selve opbygning af et P2P netværk, har jeg brugt mange timer på at studere. lede efter svar, for at selv kunne udføre det (selv om det er ulovligt)

Programmering, ja det har jeg forsøgt med nogle gange, mest for at lære sproget JAVA, RUBI osv. og så har jeg forsøgt at, programmere i en klient, endte med at kunne lave en regnemaskine, eller opbygningen. manglede selvfølgelig grafikken men de basiske ting.

tilbage til P2P, jeg elsker at løse problemer hvor jeg selv oftest kommer i problemer, når jeg fx har hentet en spil via P2P.
så skal spillet Crackes, det med at man skal finde en crack, opsætte spillet, finde de rigtige filer, som skal erstattes osv.

jeg vil gerne være IT-konsulent, fordi jeg er hub på at vedligeholde systemmer/servere, opsætte, sælge, hjælpe og programmering.




Skal lige siges at P2P netværk kun er ulovligt såfrem der uploades/downloades copyrightbeskyttet matriale



selvfølgelig :) jeg kan jo sagtens uploade et tekst domæne hvor der står hej på et P2P netværk
det er jo ikke ulovligt. eller en det du lige har skrevet det kopier jeg ind i word og uploader filen du har jo ikke patent på det. kan du følger mig.

jeg har styr på det med at Demoer og alle andre ting som ikke har en patent eller er under copy right loven som spil, film, musik osv.

kan du følge mig men tilbage til spørgsmålet hvilken uddannelse skal jeg vælge ?



jeg har styr på det med at Demoer og alle andre ting som ikke har en patent eller er under copy right loven som spil, film, musik osv.


Alt har copyright, også selvom det ikke står på det, men licensen kan godt give dig ret til at videredistribuere.

Datamatiker uddannelsen er lavet til praktikere, mens datalogi er mere teoretisk, så jeg ville vælge datamatiker (eller software ingeniør).



Jeg synes du skal vente lidt med at lægge dig fast på en uddannelse. Du kan sagtens vente til du starter på 3. år på HHX før du vælger præcist hvad du vil derefter. Du kan nå at ombestemme dig flere gange inden du er færdig med HHX og det gør ikke noget. Inden du er færdig, kan de eksisterende uddannelser (såsom datamatiker, datalog mv.) nå at blive lavet om eller nedlagt, og nye attraktive uddannelser kan komme til.



By the way...stop med at bryde loven. Distribution af piratkopieret software/film/musik/whatever er ikke i orden.



robert -> off topic

Fildeling er det samme som at stjæle, det er det samme som at gå ind i en butik og stjæle en film.
ville jeg gøre det? nej! men det er det samme men alligevel kan det ikke sammenlignes.
Mulighederne er mange på internettet og når jeg kan spare flere tusinde kroner på at downloade software/film/musik/whatever så vil jeg da selvfølgelig det når jeg ved at der er mindre én 1 procent chance for at blive opdaget. Anti pirat gruppen har så svært ved at få en ransagningskendelse fordi det er svært at bevise om man har noget ulovligt på sin harddisk.
jeg mener faktisk at det kun er 5-10 personer som er blevet taget og det er dem som har en lille fabrik oppe i deres lille lejlighed hvor der bliver lavet DVD'er 24/7 og de lever af at sælge dem.



Hvis du lavede et spil, ville du så finde dig i at de kopierede det, altså lig med tabt indtjening?

BTW de behøver jo ikke møde op.... du har lige indrømmet det.



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2010 13:04 af Bruger #6559
robert -> off topic

Ikke off topic. Og det her er et forum for software udviklere. Det er OS du stjæler fra.

Fildeling er det samme som at stjæle

Vel sagt!

Anti pirat gruppen har så svært ved at få en ransagningskendelse fordi det er svært at bevise om man har noget ulovligt på sin harddisk.

Du har vist ikke fulgt med. De skal stort set ikke bevise noget som helst. Et screenshot gælder som bevis på trods af at det er let at fabrikere.

Og det er sådan set ligegyldigt om risikoen er stor eller lille. Det er forkert og ulovligt og som sagt er det dette forums brugere du stjæler fra.



Det er forkert, ja. :)
men kan i sige med hånden på hjertet at i aldrig har brudt copy right loven?

men det med at en screen pig er nok. er forkert.
fuldstændig forkert.

hvis du viser mig materiale for at nogen er blevet snuppet for en screen pig.
____________________________________
jeg kunne gå ned foran en politistation med et skilt på ryggen hvor der stod "jeg er fildeler" + en stak brændte DVD

UDEN DE VIL KUNNE GØRE NOGET.





jeg kunne gå ned foran en politistation med et skilt på ryggen hvor der stod "jeg er fildeler" + en stak brændte DVD

UDEN DE VIL KUNNE GØRE NOGET.

De ville sandsynligvis spørge dig om du var stukket af et sted fra ;)

For at holde den lidt til emnet vil jeg gerne bede dig svare på denne vinkel: Hvordan forventer du at leve som IT-konsulent hvis de kunder du forhandler med bare kontakter nogle af dine tidligere kunder og får din løsning foræret derfra, gratis?



<< < 12 > >>
t