Avis: Microsoft overvejer at købe Adobe

Tags:    it-nyheder

<< < 12 > >>
Adobes og Microsofts topchefer har afholdt et hemmeligt møde, hvor de to selskaber diskuterede en fælles strategi mod Apple. Blandt planerne er angiveligt, at Microsoft kan købe Adobe.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4779&cst=4



Det umiddelbart eneste jeg skulle se imod det ville være fremtiden for Flash.

Hvis Microsoft køber Adobe i en koalition sammen imod Apple bliver det interessant at følge med i hvordan alverdens grafikere, der kører Adobe Photoshop/Apple Mac OS X kombo, bliver oåvirket.



Det giver da absolut også nogle endnu større monopol ligende effekter. Eksempelvis vil det jo jo betyde at Microsoft får monopol på flash-teknologi da de så styre både flash og silverlight.

Tror sku ikke sådan et køb er godt for brugerne i sidste ende.



Det giver da absolut også nogle endnu større monopol ligende effekter. Eksempelvis vil det jo jo betyde at Microsoft får monopol på flash-teknologi da de så styre både flash og silverlight.

Tror sku ikke sådan et køb er godt for brugerne i sidste ende.

Umiddelbart har du ret, medmindre du hopper med på den vogn der siger at HTML5 er en direkte konkurrent til Flash/Silverlight. Så bliver konkurrencen ikke mindre af at Microsoft køber Flash, så bliver den bare centraliseret mere, så det bliver Microsoft vs. Apple, istedet for Microsoft vs. Apple, og Adobe vs. Verden. Det er jo blevet vældigt populært at hade Flash, nu hvor Dalai Jobs har sagt det.



HTML5 er en potentiel arvtager til Flash, og egentlig også Silverlight teknologien. Problemet ligger bare i, at "ikke-teknisk" orienterede, som grafikere o.lign. ikke har nogle redskaber til at lave en applikation/animation i HTML5. HTML5 mangler en WYSIWYG - Og please lad nu være at linke til en hjemmerullet/striktrøjebærende HTML5 editor, da den jo på ingen mulig måde kan sammenlignes med Adobe Flash.

Jeg elsker HTML5, ingen tvivl der. Teknologien er bare ikke moden nok... endnu.



Indlæg senest redigeret d. 11.10.2010 17:19 af Bruger #11328
HTML5 er en potentiel arvtager til Flash, og egentlig også Silverlight teknologien. Problemet ligger bare i, at "ikke-teknisk" orienterede, som grafikere o.lign. ikke har nogle redskaber til at lave en applikation/animation i HTML5. HTML5 mangler en WYSIWYG - Og please lad nu være at linke til en hjemmerullet/striktrøjebærende HTML5 editor, da den jo på ingen mulig måde kan sammenlignes med Adobe Flash.

Jeg elsker HTML5, ingen tvivl der. Teknologien er bare ikke moden nok... endnu.

Adobe Flash kan eksportere til HTML5?



HTML5 er en potentiel arvtager til Flash, og egentlig også Silverlight teknologien. Problemet ligger bare i, at "ikke-teknisk" orienterede, som grafikere o.lign. ikke har nogle redskaber til at lave en applikation/animation i HTML5. HTML5 mangler en WYSIWYG - Og please lad nu være at linke til en hjemmerullet/striktrøjebærende HTML5 editor, da den jo på ingen mulig måde kan sammenlignes med Adobe Flash.

Jeg elsker HTML5, ingen tvivl der. Teknologien er bare ikke moden nok... endnu.

Adobe Flash kan eksportere til HTML5?

Uden mangler? I så fald, trækker jeg alle mine udsagn tilbage, og vil kun hævde: Det eneste der nu mangler, er optimering fra browsernes side. HTML5 er klar. Det eneste jeg ikke kan forstå, er at man er "gået tilbage" fra XHTML's flotte struktur til HTML4's usmagelige semantik.



Men HTML5 kan ikke erstatte flash/silverlight. Det kan og vil efter min mening sandsynligvis inden for video streaming, men der findes jo tonsvis af flash/silverlight-hjemmesider som kombinerer andre elementer end bare video. Og her kan html eller for den sags skyld javascript ikke slå flash/silverlight...

Phu bad. Ej tanken om at Microsoft skulle opkøbe Adobe giver mig kuldegysninger. Hader at denne branche styres så meget af store enorme firmaer. Vi så det med SUN og Oracle. Vi så det med Adobe og Macromedia.
Og nu ser vi det snart med VMWare og Novell, og Adobe og Microsoft...



Men HTML5 kan ikke erstatte flash/silverlight. Det kan og vil efter min mening sandsynligvis inden for video streaming, men der findes jo tonsvis af flash/silverlight-hjemmesider som kombinerer andre elementer end bare video. Og her kan html eller for den sags skyld javascript ikke slå flash/silverlight...

Hvilke elementer? Med Canvas kan man tegne vektor på skærmen på samme måde som man kan i Flash. Med <audio> kan du afspille lydeffekter. Hvad mangler? :)




Adobe Flash kan eksportere til HTML5?

Uden mangler?

Jeg har ikke prøvet det, men det blev vistnok indført i kølvandet på iPhones anti-Flash kampagne.

Det eneste jeg ikke kan forstå, er at man er "gået tilbage" fra XHTML's flotte struktur til HTML4's usmagelige semantik.

Helt enig. Jeg er personligt ikke fan af video- og audio tags, det er et skridt tilbage imod internettets Dark Ages, hvor du skulle bruge alverdens Realplayer-udgaver, Quicktime og en ordenlig røvfuld codecs for at kunne afspille ting rundt omkring. Til gengæld er canvas utroligt spændende.

Det sagt, så bliver html5 lavet til både html- og xhtml-syntaks.



Efter hvad jeg har oplevet, har jeg aldrig set en særlig god interaction mellem elementer såsom film, tekst, billede og animation.

Sig til hvis jeg tager fejl, men sådan her side vil aldrig kunne laves om til HTML5 og være lige så lækker:
http://www.v5design.com/



<< < 12 > >>
t