Link aktivere function

Tags:    php

Hej! Er en 'skilled' pawn scripter som er nu gået hen til hjemmesider fordi jeg skal lave en side for et community jeg laver et gamemode til :)

PHP minder mig meget om pawn men har nogle problemer igang imellem som jeg vil tro alle nybegyndere også har, er nu kommet til det hvor jeg ikk ved hvad jeg skal gøre når jeg vil aktivere en funktion via et link, altså man klikker på linket og så aktivere den en funktion og måsker echo'er hvad man har klikket, det er fordi jeg har lavet en søge funktion til admins, når man så fx skriver en brugers profil navn så kommer man ind og ser hans profil, og hans statistikker, men jeg mangler kun at lave en link som banner profilen. Jeg kan selv lave så han bliver bannet men har ingen anelse om hvordan man laver et link som aktivere en ban funktion, er der nogle der kan hjælpe mig!? :)

Fold kodeboks ind/udKode 


Her er jeg inde i hans profil, i kan se jeg har indæsttet Ban user og såen, men ku i hjælpe mig så jeg klikker på banuser så aktivere den en funktion og måske bare echo'er 'User banned' på samme side, håber nogle kan hjælpe mig! Jeg har søgt efter hjælp men fandt desværre intet :(

Tak :)



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Da kommunikationsforholdene på web køre request respons pattern hvor brugeren sender et request og serveren giver et respons kan du ikke kan du ikke på samme måde afvikle noget kode på server siden ved et givent event ligesom det er kendt fra andre desktop applikationer.
Du er derfor nød til istedet at få clienten til at lave et request til serveren om at få kørt denne "ban" command. Dette kan du gøre på to måder:

1) Den lette måde er at pakke din "knap" ind i en form som så når du trykker på knappen (submitter) sender den et request til serveren om at få slettet brugeren hvorefter du vender tilbage til samme side som før.

2) En anden måde er at ligge en smule Javascript som kan lytte på diverse events kommende fra brugeren, når så brugeren klikker på knappen laver du så et asynkront kald til serveren hvor php funktionen som udføre "ban" commanden bliver udført.

Jeg ville nok lave det som en form fra start af og når så systemet kørte ville jeg begynde at ligge disse asynkrone kald ind over.

de asynkrone kald har navnet AJAX så hvis du vil læse om det søg på google om det!

Hvis du ikke er så meget inde i Javascript men stadig gerne vil have noget ud af det vil jeg foreslå at du bruger jQuery det er let at ligetil at komme igang med diverse events.



Indlæg senest redigeret d. 08.10.2010 22:43 af Bruger #13429
t