mulighed for det?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej jeg er en dreng på 14 år som lige er startet på at lære C#

mit spørgsmål til jer derude er følgende:

er der nogen mulig måde at lave en variable "static" i det document det er opprettet i, men "non-static" i andre??



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2010 13:01 af Bruger #16191
Prøv i .NET forumet, det her er til C++.



hvis du har brug for en som er static og en som ikke er, så opret i stedet 2 variabler i den klasse. så kan hvert object du opretter jo vælge at bruge enten den ene eller den anden.
grunden til at lave den static er jo for at den er ens gennem alle objecter som du opretter og at alle objecterne kan ændre på den samme variabel.

som konklusion mener jeg ikke det vil være muligt at gøre en static variabel non-static.



hvis du har brug for en som er static og en som ikke er, så opret i stedet 2 variabler i den klasse. så kan hvert object du opretter jo vælge at bruge enten den ene eller den anden.
grunden til at lave den static er jo for at den er ens gennem alle objecter som du opretter og at alle objecterne kan ændre på den samme variabel.

som konklusion mener jeg ikke det vil være muligt at gøre en static variabel non-static.


Grunden til at den skal være "non-static" i et andet document, er fordi jeg laver på en server-software til et spil der hedder Minecraft, hvor der skal være en kommando til at ændre på det her tal, problemet er at det her tal SKAL være "static" for at kunne gøre det den skal.



Er det et problem for de andre documenter at den er static?



Er det et problem for de andre documenter at den er static?


kun for min kommando, det er en kommando der skal ændre på grænsen for at blive kicket fra serveren, pga. at man ødelægger andres ting.

Variablen der holder grænsen SKAL være "static" af en eller anden grund.

og så ville jeg høre om der var en måde at gøre den static der hvor den behøver det, men ikke andre steder...

Hvis det hjælper så er koden til de 2 ting her:

Player.cs: (den indeholder en masse som vi ikke skal bruge i det her tilfælde)
det vi skal bruge er "spamBlockCount"
Fold kodeboks ind/udKode 

og her er så min kommando CmdAntiGriefLimit.cs:
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 10.10.2010 18:36 af Bruger #16191
Du kan jo godt ændre på tallet selvom det er static.



Du kan jo godt ændre på tallet selvom det er static.

betyder "static" ikke at det ikke kan ændres??
Man kan self. altid ændre på koden, men jeg skal have den til at kunne det "in-game"




Indlæg senest redigeret d. 11.10.2010 07:57 af Bruger #16191
Du kan jo godt ændre på tallet selvom det er static.

betyder "static" ikke at det ikke kan ændres??
Man kan self. altid ændre på koden, men jeg skal have den til at kunne det "in-game"


static betyder, at variablen hører til klassen, og ikke til en instans af klassen.

Det du tænker på er 'const', som betyder, at variablen ikke kan ændres.



Du kan jo godt ændre på tallet selvom det er static.

betyder "static" ikke at det ikke kan ændres??
Man kan self. altid ændre på koden, men jeg skal have den til at kunne det "in-game"


static betyder, at variablen hører til klassen, og ikke til en instans af klassen.

Det du tænker på er 'const', som betyder, at variablen ikke kan ændres.


Jamen så har jeg jo ikke noget probelm :D
Tak for feedbacken :D
så er det bare min kommando der stinker XD



Indlæg senest redigeret d. 11.10.2010 21:54 af Bruger #16191
bare sørg for at der ikke er en constructor til klassen som initialisere den statiske variabel, da den i det tilfælde vil blive nulstillet hver gang en ny instance af klassen laves.



<< < 12 > >>
t