HJÆLP TIL ET DOMÆNENAVN !!

Tags:    diverse

Hej alle Udviklere :D


Jeg har prøvet at finde et godt domæne navn men det lykkes ikke rigtig. Så skal bruge alles ideer :D

Jeg skal til at lave en webshop som skal sælge noget drenge- og pigetøj ( lidt ligesom smartguy og smartgirl ). Jeg skal sælge Ed Hardy, Diesel, D&G, G-star og noget undertøj til begge køn også.

Håber på at der kommer mange ideer så jeg kan vælge imellem nogen :D



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at lave en brainstorm med alle ord du kommer i tanke om vedrørende det du sælger.

Derefter prøver du at sammensætte nogle af de ord du har fundet, og evt. forkorte.

Så kan du prøve at finde ud af hvilke af dine sammensætninger der lyder godt, og giver det rigtige indtryk.

Og så er det bare at undersøge om navnene er ledige :)

- Og lidt artikler om firmanavne, som måske kan være nyttige:
Er sit firmanavn en fiasko?
Relevant firma navn eller Brand virksomhedsnavn
Firmanavn, hvad skal jeg kalde mit firma?


..Du må undskylde at jeg ikke bare lige kan komme med et foreslag, men sådan noget er jo ikke nemt, som du jo nok allerede har fundet ud af :D
Håber du kan bruge det til noget, ellers :)



Jeg ville også gøre som Valdemar siger - brainstorming. Og gerne sammen med nogle andre.

Der findes en masse forskellig brainstorming-teknikker. Hvis i f.eks. er 3-4 stykker (det kan jo sagtens være familie, hvis du ikke vil inddrage "fremmede" i dit projekt), så er der en teknik der minder om de "folde-ud-dyr/mennesker" man lavede som lille. D.v.s. at alle får et stykke papir, og så skriver/tegenr de de ord/koncepter/billeder de tænker når du har forklaret konceptet, og så giver man efter f.eks. 1 minut papiret videre til den næste, som så skal arbejde videre på ens tanker.
Det kan der virkeligt komme noget spændende ud af, og det er en rigtig sjov/fin måde at udvide ens "ide-horisont" og så er det samtidig med til at gøre en mere bevidst om ens konceptet :)



Det kan være svært at finde et passende navn, så nogen gange giver det mere mening at finde på noget et vrøvleord, som lyder godt og intet betyder...zamboi eller noget i den stil :-)



kludbix.dk



Jamen tak til jer allesammen ;) Jeg har selv tænkt på Cinton men det kunne være nogen havde en ide ;)



t