gprof

Tags:    c++

Hej.
Jeg sidder for tiden og prøver at få gprof til at virke til at finde de langsommste metoder med mere i mit program.

Problematisk nok siger gprof bare at programmet tog 0 sek at køre og viser kun at to metoder har været kaldet, hvilket ikke er korrekt. Eksempelvis skriver gprof dette:

Fold kodeboks ind/udKode 


Er der nogen der ved hvad der er galt? Køre Ubuntu.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Problematisk nok siger gprof bare at programmet tog 0 sek at køre og viser kun at to metoder har været kaldet, hvilket ikke er korrekt.

Hvordan ved du det ? Der er måske en fejl et sted, som gør, at din funktion returnerer tidligt.

Eller har du måske ikke compilet gprof understøttelse ind i alle objektfiler inden lænkning ?

Jeg har lige prøvet gprof på et bette projekt, og det virker fint:
Fold kodeboks ind/udKode 





Jamen jeg kan se at mit program virker, så den har været inde i de metoder som jeg ønsker den skulle.

Hvad mener du med compilet gprof understøttelse ind? Husket -pg



Jamen jeg kan se at mit program virker, så den har været inde i de metoder som jeg ønsker den skulle.

Hvad mener du med compilet gprof understøttelse ind? Husket -pg


Hvis du har splittet din kode ud i flere source filer og kun compiler den ene med '-pg', så er det kun den som bliver profileret. Profilering er tungt, så i store projekter vil man typisk ikke profilere alt på én gang.

Prøv evt. at steppe igennem kørslen med en debugger.



t