string som kun acceptere numre?

Tags:    c#

<< < 12 > >>
er der nogen måde man kan lave en string om, så den kun godtager numre?
sådan som:

Lasse : "/maxkraft 5"
Server : "maxkraft sat"
||
Lasse : "/maxkraft abc"
Server : "maxkraft afvist"

sådan så den siger noget andet end: "An error occured: Inputstrengen var ikke i et korrekt format."

DU henter vel bare delstrengen ud og laver en Int32.TryParse. Kaster den en exception så ved du at du har fat i noget ulovligt.

DU henter vel bare delstrengen ud og laver en Int32.TryParse. Kaster den en exception så ved du at du har fat i noget ulovligt.

Jeg er lidt ny til koding sååå...
med exception mener du?

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2010 00:37 af Bruger #16191
TryParse kaster en exception, som du kan fange. Du ved at der er sket en fejl hvis exceptionen bliver fanget. Når dette sker kan du jo reagere udfra dette.

Hvis du er lidt grøn til programmering, så vil jeg råde dig til at læse lidt op på exceptionshåndtering. Der findes nok en artikel eller to på nettet som kan forklare dig hvordan du fanger en.

TryParse kaster en exception, som du kan fange. Du ved at der er sket en fejl hvis exceptionen bliver fanget. Når dette sker kan du jo reagere udfra dette.

Hvis du er lidt grøn til programmering, så vil jeg råde dig til at læse lidt op på exceptionshåndtering. Der findes nok en artikel eller to på nettet som kan forklare dig hvordan du fanger en.

ok, tak, det vil jeg prøve

okay jeg har ændret min kode til:

Fold kodeboks ind/udKode 

men hvordan kan det være at min if, else if, else if, osv., else {skriv help texten} ikke reagere??
det den skal er at sige "hvis personen skriver endten (Det) (Det) (Det) eller (Det) skal der ske (Det Der) men hvis ingen er sande (else) så gør det her (skriv hjælpe text)

Indlæg senest redigeret d. 24.10.2010 14:59 af Bruger #16191
hehe
fandt lige en fejl i min kode :)

og nu fandt jeg lige en til :)

nu er min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Har du prøvet at smide et breakpoint ind lige når funktionen bliver kaldt? Så kan din single steppe dig igennem og muligvis se hvad der går galt.

Har du prøvet at smide et breakpoint ind lige når funktionen bliver kaldt? Så kan din single steppe dig igennem og muligvis se hvad der går galt.

Der er ikke noget der går galt... :/
den viser bare ikke (Help (p)) :(

<< < 12 > >>
t