Installer sit program på Mac-computer...

Tags:    visual-basic

Hej,

Jeg har lavet et program, og nu skal det så pakkes ind i et installationsprogram, jeg ville også gerne ha det virker på Mac-computer.

Så mit spørgsmål er, hvordan gør jeg det?

- Casper



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis det er .NET så kan du prøve at lave programmet med Silverlight compileren. Hvis du kan gøre det sådan, så kan du faktisk godt få den til at køre på en mac. Det der med setup programmet ved jeg ikke så meget om.

han sagde lige at det var ganske almindelig visual basic.

Er det noget du evt. har noget kode eksempel på?

Kodeeksempel? Visual Basic virker ikke på Mac. Hvad skal du bruge et eksempel til?



Indlæg senest redigeret d. 29.10.2010 00:02 af Bruger #8223
Per, nu ved jeg at man kan næsten lave en transperent overføring af VB6 til VB.NET. Der er kun få ting man skal lave om. Så Hvis programmet er struktureret ordentlig, kunne han importere det til .NET, og tilrette det de steder hvor der skal rettes. Bagefter kan han afprøve det med Silverlight, og se om den går rent igennem. Nogen gange gør den ikke, da Silverlight har nogle lidt andre måder at håndtere ting. Men man kunne jo være heldig at det gik rent igennem.



Jeg tror slet ikke du kan køre Visual Basic på en Mac.



Er det et almindeligt VB program? Eller er det VB.NET?



Det er helt almindlig VB-program, ville det være mulig og lave en setup-program der ville kunne fungerer på Mac?

- Casper



Du vil måske kunne lave et setup-program der installerer programmet på Mac - men du vil aldrig nogensinde kunne starte selve programmet på Mac. Visual Basic understøttes ikke på Mac. Det er udelukkende Windows.



Er det noget du evt. har noget kode eksempel på?



Hvis det er .NET så kan du prøve at lave programmet med Silverlight compileren. Hvis du kan gøre det sådan, så kan du faktisk godt få den til at køre på en mac. Det der med setup programmet ved jeg ikke så meget om.



t