Link fejl i browser (bruger wampserver)

Tags:    diverse

Goddag.
Jeg har igennem en funktion zippet en fil (holdliste.xlsx) ned i holdliste.zip. Problemet jeg er støt ind i er at når jeg generer min holdliste.xlsx henter den en gammel version af zip-filen.
I den rigtige zip-fil ligger der blot en holdliste.xlsx fil, og i den forkerte ligger: files/holdliste.xlsx. Hver gang jeg prøver at generer en ny en på min computer og kan se at inde i mine mapper er den rigtige zip-fil (ingen undermapper i zip-filen) bliver jeg ved med at få fat i den hvor undermappen files/ ligger i, når jeg downloader den igennem min browser. Jeg har også prøvet at slette min fil helt, så der ikke er noget at downloade, men browseren bliver ved med at finde den samme holdliste.zip fil
Jeg har efterfølgende prøvet at linke til en test.zip fil i samme mappe og den downloader fint, så slettede jeg den for at se om det stadig også ville virke og det gjorde det ikke. Så slettede jeg alt hvad der var i mappen files/ på min computer men den bliver ved med at kunne downloade holdliste.zip... Hvad pokker sker der lige her????

Håber nogen kan hjælpe.

- Thor



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv at refreshe din browsercache med Ctrl+F5 nogle gange. Eventuelt rydde midlertidige filer i den også. Hvis det ikke virker kan du prøve at genstarte wampserver og se om det er fordi den cacher noget.



Godt nok noget tid siden, men fandt problemet. Det er ikke cachen men windows måde at gemme .docx, .xlsx dokumenter på (generelt alle filer typer der bliver skrevet i .NET hvis jeg forstod ret). Alle .NET filer er nemlig bygget i XML og hvis du prøver at downloade en fil igennem en browser opfatter windows (eller et eller andet lame) filen som en .zip fil da filen består af flere XML filer m.m.

Det er lort, så zippede bare min fil i stedet med PHP's zip funktion og nu kan jeg downloade en rar zip fil indeholdende min holdliste.xlsx :D



t