Elektronik - Komponenter

Tags:    snak

Hej.

Tænkte på om der var nogen der ude der kender nogen steder hvor man kan opkøbe mindre samlinger af "standart"/brugbare komponenter?

Det jeg vil lave er en lille lyd mixer og andre forskellige lyd "himstragimser".

Skal helst ikke være for dyrt alt det her, da det mest er til leg og forsøg.
Og det må ikke være ting der er brændt af eller alt for brugt vil jeg næsten sige.

På forhånd tak.



Hvor bor du? Århus har en fed elektronik biks som har alle mulige nye og gamle dippidutter, http://www.elektronik-lavpris.dk/



Hej Martin.

Bor i Nykøbing Falster.



Så ved jeg ski ikke lige hvad du skal :) Men i Århus er der mange små elektronik butikker rundt omkring Vesterbrogade. Jeg er stødt på to andre meget små butikker når jeg er gået ned til elektronik lavpris. Begge med mange små dele.

Jeg har fået mange timer til at gå i lavpris og de andre to. Det er dog en del tid siden jeg har været i de andre to butikker, men jeg tror da stadig at de er der.



Hej Martin.

Jeg har skimtet siden, men, syntes nogle af priserne for en samling af diverse ting koster en arm, eller er det bare mig?

Tak :)




Hej Martin.

Jeg har skimtet siden, men, syntes nogle af priserne for en samling af diverse ting koster en arm, eller er det bare mig?

Tak :)



Drop at købe i DK... Det er SÅ meget billigere at købe elektronikkomponenter i udlandet... Så længe du holder hver pakke under 80 kroner slipper du også for alt told / moms...

Men altså, lav dig en liste over hvad du helt nøjagtig kunne tænke dig. Fx som en af mine ældre shoppinglister:

20 RGB Led'er
50 BC547 transistore
50 100kOhm modstande
2 piezo elementer

og så bare søg dem på engelsk inde på ebay.com, hvor for sig, og så vælg "price + shipping lowest first"... 50 - 100 modstander kan typisk fåes for 99 cent.



Måske er det bare mig der ikke kender priserne. Jeg elsker bare at gå i elektronik lavpris.



Hehe, i skal have tak :)

Nogen der kan løse problem nummer 2?
Jeg kan ikke finde ud af hvad de hedder de 2 gutter bag http://elektronik-forum.dk så jeg kan registere mig, nogen der kan hjælpe?



Måske er det bare mig der ikke kender priserne. Jeg elsker bare at gå i elektronik lavpris.


Haha jeg kender godt følelsen, der er ikke noget bedre end at stå med det i hænderne :P

Et andet minus er i øvrigt leveringstid fra Taiwan og Hong Kong. Fik fx en Arduino idag, men den har været i transit i 14 dage nu.



Der er intet som det at have det i hånden ;)



t