Cronjob skriv til stdin på kørende proces

Tags:    snak

Jeg har en linux server hvor jeg hoster spillet Minecraft. Har nogle cronjobs som tager backup og andet, samt starter spillet med @reboot. Desværre skal man tvinge minecraft serveren til at gemme før alle data bliver gemt på harddisken ved at skrive "save-all" i terminalen.

Hvordan kan jeg lave et cronjob (med hjælpescript måske) som sender dette til serveren (stdin på den)?

Tænkte det kunne måske lade sig gøre med det shell script, noget med en løkke og noget sleep/wait, som starter serveren men så har jeg ikke samme fleksibilitet som med et cronjob?

Det skal siges at lige pt. kører jeg serveren i en screen session, men er villig til at opgive at interagere med den hvis jeg kan få den til ovenstående.

Nåh ja hvis jeg bliver nød til at stoppe serveren gør jeg det gennem screen med en anden kommando til serveren. Vil gerne beholde muligheden for det.

Mange tak



Indlæg senest redigeret d. 13.11.2010 13:03 af Bruger #14645
Jeg er ikke 100% på hvad du har, men det lyder som om du har et program (en spilserver), som modtager kommandoer fra standard in. Hvis du nu i stedet for at starte programmet fra en shell starter det fra et script af en art, som læser kommandoer over fx tcp og sender dem videre til programmets stdin, så kan du vel kontrollere programmet via scripts over tcp.



Håber lidt på at der er en nemmere måde som ikke krævede at installere en script interpreter og et script eller program til dette.

Prøver pt. at finde af om det er muligt med bash scripting og en while løkke eller noget lignende at sende til processen.



t