.net framwork 4 fjernelse

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hey
Jeg ville høre om der var nogen af jer her inde på udvikleren.dk, som kunne fortælle mig en måde at gøre så man ikke SKAL have .net framework for at åbne mit program.

12 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Og til sidst, lær dig et sekundært sprog. Nej ikke VB.NET hvis du bruger C#. Lær bare noget "nogenlund" kendskab til C++ eller lignende. Så er du sikker på du kan lave "småting" som bare virker eventuelt lave et program der tjekker om .NET er sat op på computeren før dit program hentes

du kunne jo også bare lave det som en "click once", den tester selv for framework og installerer det selv hvis ikke det findes - samtidig vil det også selv opdatere programmet når du har lavet ændringer til det.

Lav det i java eller c++

Du kan eventuelt lave dit program i en lavere version af .net, så har du en større chance for din bruger har det installeret.

(Du har så tilgengæld også et mindre valg af funktioner)

Jeg mener .net 2.0 er standard på Windows XP, så der burde du da være sikret :)

Jeg havde problemer med at føre et projekt fra .NET framework 4 over til 2. Den blev ved med i nogle konfigurationsfiler som Visual Studio lavede at referere til 4 nogle steder. Jeg lavede et nyt projekt i .NET v2.0 og førte filerne derover.

Dette vil selvfølgelig ikke hjælpe hvis du faktisk bruger .NET v4 kode.

Men hvis som du siger, det er server software, er problemet virkelig så stort? Det er jo kun folk som har en server der skal installere det, selvom det dog er 50MB.

jeg prøver også lige at sætte den på .net 2, bare líge for at se om det stadig virker...

EDIT:
Det virkede ikke...

Det helt basale problem er at når du skriver et .NET program bliver det ikke gemt som maskinekode. For at køre dit program, afvikler target-computeren .NET frameworket som derefter fortolker dit program så det kan køres på maskinen.

Så hvis du udvikler i .NET kan du lige så godt vende dig til det. Du vil aldrig kunne køre dit program uden.

Men som standard, så prøv, som de andre også har nævnt, at sætte dit framework niveau et tak eller to ned. I langt de fleste tilfælde kan du godt undvære det aller nyeste som .NET har at byde på.

Og til sidst, lær dig et sekundært sprog. Nej ikke VB.NET hvis du bruger C#. Lær bare noget "nogenlund" kendskab til C++ eller lignende. Så er du sikker på du kan lave "småting" som bare virker eventuelt lave et program der tjekker om .NET er sat op på computeren før dit program hentes ;)

Hvis programmet er lavet i .NET skal man, så vidt jeg ved, have hvertfald .NET runtime'n installeret for at programmet virker.

tak for alle svarene,
men er der ingen kode eller noget som helst som man bare kan skrive ind og så kører den på noget andet end .net?
det er en server software skrevet i C#

jeg prøver også lige at sætte den på .net 2, bare líge for at se om det stadig virker...

EDIT:
Det virkede ikke...

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2010 12:01 af Bruger #16191
Lav det i java eller c++

Java giver da det samme problem, der er det ikke .NET framework, men Java VM der skal være installeret.

Enden er: Hvis det er lavet i .NET så SKAL der være .NET installeret. et kan man ikke komme udenom. Hvis ikke du bruger nogle af de ting der er med i .NET framework 3.5 eller 4.0 kan du sætte versionen ned til eks. version 2.0

Men det skal være installeret

Og til sidst, lær dig et sekundært sprog. Nej ikke VB.NET hvis du bruger C#. Lær bare noget "nogenlund" kendskab til C++ eller lignende. Så er du sikker på du kan lave "småting" som bare virker eventuelt lave et program der tjekker om .NET er sat op på computeren før dit program hentes

du kunne jo også bare lave det som en "click once", den tester selv for framework og installerer det selv hvis ikke det findes - samtidig vil det også selv opdatere programmet når du har lavet ændringer til det.

Tsssshhh lad ham nu få lidt c++ kendskab også ;)

<< < 12 > >>
t