Wikileaks er husvild på internettet: Sparket ud af Amazon og DNS-udbyder

Tags:    it-nyheder

Den kontroversielle hjemmeside Wikileaks er i øjeblikket svær at nå, efter DNS-udbyderen har lukket for domænet, fordi DoS-angrebet generede de øvrige kunder.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=4942&cst=4



Hvor er det skønt at se at vores firmaer vil være med til at kæmpe for ytrings- og pressefrihed :D

...Nej, vent, pis



Viva fri information!! Alt information skal være fri.



Martin: i så fald venter jeg da gerne på at du sender mig dine dankort cifre?

ej vel?

nogle informationer skal ikke ud, før informationerne er forældede i forhold til at kunne bruges til skadelige formål.

Desværre er det en ting "wikileaks" ikke helt har forstået endnu..



nogle informationer skal ikke ud, før informationerne er forældede i forhold til at kunne bruges til skadelige formål.

Desværre er det en ting "wikileaks" ikke helt har forstået endnu..

"Skadelige formål" min bare. Det eneste skadelige der var i de dokumenter var risiko for skade på USA's omdømme.

At dække over USA's pinligt uanstændige adfærd er ikke Wikileaks' ansvar. Tværtimod.

Det er pressens pligt som den fjerde statsmagt at holde vagt overfor regeringen. Hvis regeringen slipper væk med at holde sådan noget hemmeligt, så har vi mistet alle frihedsrettigheder.



Ken Christensen, hvor faen kom min dankort ind i billedet? Som borger i et demokratisk samfund, med folkevalgte til at styre landet, skal jeg da ikke have nogen til at sidde og bestemme hvad jeg må se og ikke må se. De skal da ikke, bag om min ryg, bestemme hvad de kan holde hemmeligt for mig, for at "beskytte" mig og landet. Det gælder her i Danmark, men det gælder så sandeligt også ude i verden. Hvad giver nogle få personer ret til sådan at bestemme over den befolkning, de er sat på sædet af? Hvorfor skal nogle ting skjules på "hemmelige netværk" og dokumenter klassificeres som hemmelige, så vi, os, som har valgt dem, ikke lige kan få fingrene i dem? Vi har da lige så meget ret til at få de informationer at vide.

Mange siger at Wikileaks har gjort mange mennesker fortræd ved at udlevere disse dokumenter, men jeg tror da at selve hemmeligholdelsen af sådanne dokumenter gør lige så mange mennesker fortræd. Hvorfor må regeringer og militære instanser overvåge os, befolkningen, få indsigt i vores liv, lave aftaler "under bordet", og gøre andre kriminelle handlinger, når vi, befolkningen ikke må. Regeringer slipper afsted med dette fordi DE ikke bliver overvåget. Jeg kunne da godt tænke mig at få fuld aktindsigt i alle dokumenter der vedrører den danske stat.

EU og FN er ikke andet end en række underhåndsaftaler og svindelnumre, styret af lobbyorganisationer, tobaksindustrien og mafiagrupperne.



Mon ikke Pirat Partiet vil hoste deres side. Tænker bare at de må være relativt trykt kunne hostet fra deres bunkerbeskyttede server. Men kan selvfølgelig godt være problematisk hvis de er uvenner med Sverige.



Ups det står der jo også de nu gør. Fornuftigt



t