C++, windows, Arduino UNO

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej.

Sidder med netbeans og vil programmer min arduino UNO i C++, på min windows maskine for engangs skyld.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre, og sætte op for at kunne skrive et program der IKKE skal gemmes på UNO'en, men, som kan køres direkte.. :)

Hjælp modtages med kyshånd.. Hehe



15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad for program?



Altså du vil virtualisere den? Jeg mener ikke at der findes en sådan til Arduino'en endnu.

Desuden vil jeg lige fortælle dig at du ikke kan programmere C++ til Arduino'en :) Du har godt nok fået stillet nogle af C++ teknikkerne tilrådighed gennem compileren, men ikke det hele. Hele standard biblioteket findes ikke, templates understøttes heller ikke og jeg mener ikke at du kan new'e. Du kan lave en malloc, men det er slet ikke det samme, for den allokere kun pladsen, men du kan vist ikke være sikker på at den kalder konstruktøren osv.

Jeg ved faktisk ikke om AVR Studio 4s, http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?tool_id=2725&source=redirect simulator kan bruges? Den findes dog kun til Windows, hvilket er en af grundende til at jeg ikke har prøvet IDE'et.



Hej Martin.

Okey, det forstod jeg ikke meget af.

Ham jeg købte min Arduino UNO af, sagde at jeg kunne køre programmet jeg bygger fra computeren af, uden at skulle gemme det på selve boardet..

Okey, syntes ellers jeg havde hørt at jeg kunne bruge C++ til at programmere hvordan den skulle opføre sig... :S



Jeg stilte samme spørgsmål på deres udvikler forum, og har fået disse svar:
http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1291428757/0#4

Prøv at kig engang Martin :)



Jamen spørger du ikke om man kan køre applikation uden at overføre den til din uno?

Du kan i realiteten bruge en hvilken som helst IDE hvis du vil kode til controlleren. Det eneste du skal ind i er avr-gccs toolchain, altså hvordan du oversætter og linker dit program. Er du inde i det, så kan du bruge et hvilket som helst program.

Du kan også bruge et "subset" af C++. Der er mange egenskaber som du må smide overbord. Fx kan du ikke bare inkludere string biblioteket, eller bruge en vector fra STL biblioteket.

I mine øjne er det faktisk lidt snyd at sige at man kan bruge C++ til at programmere controlleren med. Man kan fx lave nedarvninger, men ikke bruge new lige med det samme.

Men altså, vil du prøve at emulere det du skriver til controlleren før du overfører den til controlleren?



Hej Martin.

Okey, så er jeg med igen :)

Ja, jeg vil emulere det jeg vil skrive til controlleren før jeg overføre det til controlleren :)



Altså jeg har ikke hørt om simulering til selve Arduino platformen. Men jeg har hørt at AVR Studio kan gøre noget af det for dig. Jeg har ikke selv prøvet AVR Studio endnu, da den kun understøttes til Windows.



Aha, okey.. :)

Nu har jeg skiftet til linux maskinen (Dvs. jeg er kommet hjem til min linux maskine), hvordan pokker får jeg programmet til at køre herpå? Det vil nemlig ikke baaare lige..

Det er den sidst nye ubuntu 10.10... :)



arduino :)



Ehm arduino? Mener du så IDE'et som følger med? Har du hentet den rigtige version, http://www.arduino.cc/en/Main/Software?



<< < 12 > >>
t