Startside

Tags:    diverse

Hej

Jeg er i gang med nogle forskellige projekter, og derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre hvad I mener at en startside burde indeholde. Ikke bare generelt, men hvad I selv kunne ønske jer.

Tak på forhånd.



Ingenting, ud over et søgefelt.
I vores tid bliver man distraheret utroligt meget af alskens mystiske ting. Disse ting forvirrer vores hverdag, og er med til at forhindre bl.a. vores arbejde.

Alle udviklere sidder på kontor, og har rigtig mange forhindringer der skal styres igennem. Designere som der også er herinde, vil gerne have et friskt sind når de giver sig i kast med en opgave.

Åbner vi en browser, som starter op med en masse nyheder, eller en masse ævl og bavl, så bliver vi forstyrret og glemmer vores opgave.

Hvis du vil lave en startside som kan fungere, vil jeg anbefale at du elegant pakker en søgemaskine ind, midt på siden. Integrerer muligheden for at have små redigerbare felter, som kan have en form for ikon og et link til en service efter brugerens eget valg, uanset om det er email, nyheder eller andet gøgl. Jo mindre kludder der er, des bedre er det.

Senere kan du jo så integrere email klient, en newsreader og andet pladder, men første side skal være ren og enkel.
Størstedelen af alle internet brugere har Google som startside - fordi den er alt hvad folk har brug for.



Hej Michael, mange tak for det uddybende svar.



t