Windows Biometric Framework - .NET?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hey once again!


Jeg har lige haft lidt gang i noget juleoprydning og faldt tilfældigvis over en fingeraftryksscanner (en medion en af slagsen) som jeg helt havde glemt at jeg havde. Nu fik jeg så helt lyst til at begynde og rode lidt med den ;)

Det virker skam også fint nok og tingesten virker perfekt til at logge ind på Windows 7 og det. Så faldt jeg endvidere over en ny feature i Win7 kaldet WBF (Windows Biometric Framework) som skulle gøre det åååh så let for os udviklere at bruge biometriske enheder...


Mjaaaa Microsoft, jeg kan hverken grave reference materiale frem, ej heller mere end en enkelt source example (som er meget begrænset - kan ikke huske hvorfra...)




Men nu har jeg desværre allerede fået blod på tanden og vil egentlig gerne have sat den der scanner op ude ved døren (piller den nok fra hinanden og støber den ind i min nuværende adgangkontrols boks - <blærerøv>Med RFID:P</blærerøv>;)

Den testkode som jeg fandt tillod mig at validere Windows brugere som havde rullet deres fingeraftryk ind på hver deres konto. Det virker skam fint og det, men helt ærligt? ... Selvom jeg kun har 4 brugere, så kan resten af mit (hjemmelavede self.) system håndteres via et webinterface og har massere af lette administrationsmuligheder. Så gider jeg *** da ikke at skulle hen og tilføje / fjerne windowsbrugere, få deres fingeraftryk kodet ind og så hardcode deres SID'er ind i mit program hver gang...

Kom igen M$! :P



Så er der nogle kloge hoveder der har nogle idéer ? Systemet er udviklet på .NET, med lidt sammenblanding mellem C# og VB, så sproget betyder absolut intet.
Jeg har Googlet og Googlet de sidste 2½ time og jeg kan bare INTET finde. Jeg har gennemtrævlet Sourceforge og har kigget på alt fra grFinger til Luxand's finger SDK. grFinger så egentlig lovende ud med en licenspris på kun $44, men deres trail versioner crashede konstant, uanset hvad jeg gjorde ! -.-

Jeg skal bare have mulighed for at have at "lytte" efter hvornår der er et nyt fingeraftryk tilgængligt / hvornår en person er identificeret og så få et unikt ID på den person.

Alternativet er at jeg skal til at sniffe med en USB analyzer (har jeg efterhånden en del erfaring med) men det vil med garanti trække ud over de næste par dage, og gider ærligt talt ikke skulle spilde min tid hvis jeg kan undgå det :S



Hey Henrik,
nej glemte sgu alt om det :-/

men har kigget lidt i gemmerne og ser sgu ud til det ikke har overlevet at komme med fra en backup :(



Haha kender det godt :P

Anyway, tak for forsøget... Jeg tror bare jeg smider projektet på hylden :S



<< < 12 > >>
t