java noob hjælp login program

Tags:    java

hey

jeg er lige begyndt at programmer java som mit første spørg

jeg er ved at lave et program som tjekke et username og password og derefter sender brugeren videre.
mit problem ligger i at jeg ikke kan huske om jeg har lært / eller bare ikke kan huske hvordan man gør men hvis jeg har en class som denne
Fold kodeboks ind/udKode 

hvordan gør jeg det muligt for de andre fx public void login(){} har jeg en der hedder som inde holder det der koden der tjekker det login der nu bliver skrevet op med en txt fil.

mine spørgs mål
1
hvad hedder det her stykke kode (public void navn(){})
2
hvis jeg ønsker at gøre ting public som ligger inde i en public void men for en anden public void.
hvordan gør jeg

hvis i ikke gider forklare mig det så bare giv mig et navn så kan jeg så kan jeg nok Google det.

hvis i ønsker point så skriv lige skal lige finde ud af hvor mange jeg har og sådan noget.

er 100% ny her inde og har kun programmeret i ca 1 måned.
har ikke taget nogle kurser.

Hej Simon,
Dine spørgsmål er lidt kryptisk skrevet, men jeg svare som jeg forstår.

1.
(public void navn(){} er i java en metode. I andre sprog kan de sammenlignes med det der kaldes funktioner eller procedurer.

2.
Hvis du har nogle variable, såsom nogle integers, som du gerne vil tilgå i andre metoder, så bør du initialiserer uden for din metode. På den måde kan du tilgå dem fra alle metoder i din klasse.
Eksempelvis sådan her

private int dinvariabel
public void fileanalyse(){

}

t