Login system - lidt hjælp?

Tags:    php

Hej :)

Jeg er igang med at lave et login-system, som jeg har fået fra en af artiklerne.

Tak for hjælpen :D

Indlæg senest redigeret d. 01.01.2011 19:53 af Bruger #15747
5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der findes nok lige så mange forskellige måde at lave log-in systemer som der findes hjememsider :)
Det kommer meget an på hvad du skal bruge det til.
Jeg har igennem min tid som webudvikler lavet rigtigt mange forskellige typer - forskellige muligheder for rettigheder til ting, forskellige niveauer af sikkerhed i forhold til kryptering af brugerinformation etc.

Der er altså intet facit for hvordan et sådan system skal se ud eller hvad det skal indeholde, så længe det virker og det selvfølgeligt er sikkert nok til hvad det nu skal bruges til.

Kan du fortælle lidt om hvad det skal bruges i sammenhæng med?

Okay. Er der en måde du foretrækker i forhold til en anden måde?

- I første omgang skal jeg bruge et login system til en side med forums, artikler, blogs osv. Nærmest som på udvikleren her. Man skal altså kunne have en profil, og så kunne debattere på forums osv.
- I anden omgang skal sikkerheden nok op på et lidt højere niveau - der skal jeg have brugere, hvor de også har der kontonummer samt reg. nummer. fordi det selvfølgelig har noget med penge at gøre.

Kunne det hjælpe dig lidt med at hjælpe mig? :D

Det virker da som et ekstremt seriøst projekt hvis man endnu ikke engang har styr på et loginsystem?:S

Jeg ville personligt foreslå dig at gå lidt i lære på w3schools.com eller noget, bare en måneds tid eller to, og så vende tilbage til projektet når du har helt styr på alt det grundlæggende. Desuden er den kode du postede afsindigt nem at udnytte via MySQL injections. (Ja folkens... Jeg er en sikkerhedsfreak! Får spat af et se på usikker kode:$)

Husk at køre dine variabler ($_GET og $_POST) fra brugerens side af, gennem en funktion som noget alla det her:
http://snippets.dzone.com/posts/show/2738

Som forhindrer en eventuelt MySQL injection.

Synes også config.php og opret-ok.php ser ret ens ud? Er det bare en fejl?
- og til sidst, så håber jeg ikke at det er dine rigtige passwords der står der! For så er det bare et spørgsmål om tid før en eller anden nakker din database ;)

"Jeg forstår bare ikke helt, hvordan jeg skal "opsætte" disse filer til hinanden så det fungerer 100%?"

Hvad er præcist problemet? Får du nogen fejl eller er det noget der ikke virker, som det skal?

"- Nogen der kan hjælpe eller har en bedre metode til et login-system?
- Skal der ikke også være en login-ok-php side? Og en log ud side? - Og til sidst, noget kode som angiver, hvilke rettigheder man får ved at være logget ind?"

Prøv og kig på PHP Academy i Youtube http://www.youtube.com/user/phpacademy#p/c/7C9AFC3942AC8E40 Han har nogle super gode guides til det, som du spørger efter.

Der findes nok lige så mange forskellige måde at lave log-in systemer som der findes hjememsider :)
Jeg har igennem min tid som webudvikler lavet rigtigt mange forskellige typer - forskellige muligheder for rettigheder til ting, forskellige niveauer af sikkerhed i forhold til kryptering af brugerinformation etc.

Der er altså intet facit for hvordan et sådan system skal se ud eller hvad det skal indeholde, så længe det virker og det selvfølgeligt er sikkert nok til hvad det nu skal bruges til.

Okay. Er der en måde du foretrækker i forhold til en anden måde?

- I første omgang skal jeg bruge et login system til en side med forums, artikler, blogs osv. Nærmest som på udvikleren her. Man skal altså kunne have en profil, og så kunne debattere på forums osv.
- I anden omgang skal sikkerheden nok op på et lidt højere niveau - der skal jeg have brugere, hvor de også har der kontonummer samt reg. nummer. fordi det selvfølgelig har noget med penge at gøre.

Kunne det hjælpe dig lidt med at hjælpe mig? :D

Indlæg senest redigeret d. 31.12.2010 13:42 af Bruger #15747
Ja jeg skal nok kigge mere på det. - Bare rolig det er ikke koden :D

Tak for hjælpen

t