Problem med Lightbox og Flash banners

Tags:    javascript

Hej Udviklere..

Jeg har et problem med Lightbox og Flash bannere..

Hver gang et billede klikkes op, sådan at lightbox genererer det sorte overlay, så kommer banneret med op foran..

Jeg ved at det kan løses ved at sætte en parameter der heddder vmode..
Men det er ikke muligt for mig..


Banneret bliver læst ind på siden vi en iframe..
Så jeg tænkte om det var muligt at jeg i koden for lightbox skrev noget med at, iframen blev loadet til en blank side, når man klikkede et billede op..
Og når man lukkede det ned, så loadede iframen siden med banneret igen..

Jeg forestiller mig at det er noget med at give iframen et navn, og så skrive noget:

window.this.location.www.blabla.dk; - Eller noget i den dur.. Men jeg er en kæmpe rookie til javascript.. - Er jeg inde på noget af det rigtige?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har ret i at det ikke er muligt at placere noget oven over et flash-plugin, med mindre vmode er sat, da Flash uden vmode kører som et windowed plugin.

Og du har også ret i at eneste andet alternativ er at fjerne flash'en helt. Jeg er ikke sikker på om man kan skjule det med display:none, eller om det skal helt fjernes ved at slette object/embed fra dom'en eller navigere iframen til en anden side.

Det nemmeste er at give din iframe et ID, fx <iframe id="mybanner" ...>

Så kan du kontrollere banneret med noget JavaScript:

document.getElementById("mybanner").contentWindow.location.href = "about:blank";

document.getElementById("mybanner").contentWindow.location.href = "http://reklame.dk/banner.html";

Følgende virker måske, jeg er ikke sikker:

document.getElementById("mybanner").style.display = "none";

document.getElementById("mybanner").style.display = "";





Jeg kan godt se problematikken i din iframe med flash og så flashen ligger oven på de div elementer der kommer.
Mit foreslag er at du prøver at tildele iframe'en et z-index da jeg så på google nogle havde haft held med dette.

Men hvis dette ikke virker vil jeg ikke tro der er noget at gøre.

Du kunne eventuelt hente html'en fra 3.parts siden via ajax eller php og så ligge det i en div. Når du så har div istedet for iframen kan du også begynde at ændre i htmlen



Jesper L:

Den med z-index er forsøgt på flere forskellige måder.. - Det har jeg ikke kunnet få til at fungere endnu..
Og jeg kan ikke få fat i noget af den html som styrer banneret.. Det har annoncøren sørget for er gemt væk..

Jesper K:

Tak Jesper.. Det var lige præcis noget i den retning jeg havde tænkt på..
Jeg prøver lige at se om jeg kan gennemskue den kode som styrer lightbox, og så få smidt det ind de rigtige steder..



Jeg testede det lige, og både display:none og visibility:hidden på et windowed plugin virkede i ie/firefox/chrome. Det er altså ikke nødvendigt at bruge contentWindow.location.href og derved genindlæse reklamen hver gang.



Jesper K:

Præcis.. Det var også hvad jeg kom frem til..
Du skal have mange tak for din hjælp! Det virker perfekt :D



t