Vuder denne hjemmeside

Tags:    snak

Jeg har brug for et hav af holdninger til hjemmesiden:
www.2skridtfrem.dk

God/dårlig?
Overskuelig/rodet?
Lækker at se på?
Brugervenlig?
Generelt...

Skriv, hvad der falder dig ind!
På forhånd tak - det er en kæmpe hjælp!

Kan se, at der allerede nu er kommet svar - og de er alle lige i skabet!!




Indlæg senest redigeret d. 17.01.2011 23:42 af Bruger #16370
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette er en lidt overfladisk gennemgang af siden.

Jeg har nu brugt ca. 2 minutter - alt lyd er på mute ( lyd er bandlyst ), og aner stadig ikke hvad hjemmesiden handler om.

På en side jeg finder ved at klikke på en "de fire" menupunkter, finder jeg en snert af info om hvad de laver: "2skridtfrem blogger om ledelse, læring og det der optager os i vores samarbejde med virksomheder, ledere og deres medarbejdere". Denne tekst går direkte til sagen. I profilteksten kan man langt fra udlede det samme om hvad i tilbyder.

Navigation er nærmest ikke-eksisterende. Der findes fire punkter som giver en idé om hvad er, resten er noget man skal gætte sig til. En amerikansk mailboks er ikke lig med kontaktmail i dansk oversættelse.
Radioen ved jeg ikke hvad gør.
TVet er måske noget med billede, men igen det er noget jeg gætter mig til.
Det er fint at i står midt i billedet, men jeg spotter jer som noget af det første ( efter en flyvemaskine er fløjet forbi? ), og nu er jeg i tvivl om det er jer, eller jeres service jeg køber?
Flyvemaskinen, er det: "højt at flyve, langt at..."?

Ved ikke hvad en tyroler laver i billedet...

Teksten i logoet er utroligt svært at læse teksten.

Hvis målgruppen er den private sektor har i måske ramt plet, men virksomheder tvivler jeg på.

Efter min mening, er disse to sider langt mere målrettet b2b.
http://2skridtfrem.blogspot.com/
http://www.2skridtfrem.dk/kviktest.asp



Det er en hel klar ommer! Jeg har ikke så meget at tilføje andet end hvad der er blevet sagt, som sædvanlig rammer Michael plet... (Især omkring tyroleren...)


Lige ud over, HVORFOR Flash? HTML, CSS, Javascript kunne have gjort det tusinde gange mere lækkert.
Det der med lyd er så meget tilbage i 90'erne... Stop det, please! ... Og også de "vinduer" der dukker op i Flash. De dufter SÅ langt væk af en 12'årig der lige har siddet og leget et par timer med en trailversion af Flash og en guide på nettet! (Og tro mig, jeg har været den 12'årige så jeg ved det!)


Og til slut, I forhold til jeres emne, som jeg forstod som noget med .... Ja forstod faktisk ikke noget af det trods jeg VIRKELIG gjorde mig umage, men det kan selvfølgelig være jeg bare mangler cola ;)

Så lad os bare kalde det for nu:

Udvikle, planlægge, gennemføre, implementere og vejlede om alt der vedrører uddannelse og udvikling i organisatoriske sammenhænge fra strategisk arbejde til operativ gennemførelse.


Anyway, jeres side passer da overhovedet ikke til hvad det der nu end må være om (en and, en radio, en elg? :bounce:) Nogle der kan sige forvirrede brugere?

- Hvis i er tvivl om designet så gå for noget mere klassisk og "gennemprøvet" som en kvinde der sidder og smiler med en kuglepen i hånden mens hun ser ud til at lave noget vigtigt... Det er altså bedre end en gummiand der siger "wraaap" når brugeren ved et uheld for rørt den med musen.


Just my five cents.



Autolyd + hørebøffer på mine ører = AV!

Hvorfor har du lavet siden i Flash og samtidig åbner en masse af de andre sider uden for i nye vinduer? Det virker ikke brugervenligt og så er det meget forvirrende.

Hvis du absolut vil bruge flash, bør det være fuldt integreret for at virke professionelt.

Så jeg synes ikke lige at det er en god hjemmeside, hverken designmæssigt eller brugervenligheden.



Jeg læste Brians post før jeg åbnede sitet og tænkte så slemt kan det ikke være og ellers slår jeg lyden fra på mute knappen.

Naturligt åbner jeg sitet og tænker okay det er lidt højt søger efter mute knappen men kan ikke finde den og hver gang jeg hover over et nyt element spiller den fandme bare en lyd til.

Der gik ikke 15 sek. på dit site før jeg lukkede det og tænkte ærgeligt talt - hold kæft noget lort.

Det var så min holdning og bruger venligheden. Sitet af det jeg nåede og se virkede ikke så pænt og ikke særlig lækkert og se på.

Ved godt min post virker meget negativ men du skal tage det konstruktivt og arbejde videre med det du har, håber du kan bruge det.



t